کد خبر: ۵۴۲۲۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
 
 

حکیم مهر: «دکتر مرضیه بهشتیفر» عضو شورای نظام دامپزشکی خراسان رضوی و رئیس انجمن داروخانهداران این استان در نامه‌ای سرگشاده به رئیس سازمان صدا و سیما از پخش سریال توهین‌آمیز «زیر همکف» انتقاد کرد.

به گزارش حکیم مهر، متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای علی‌عسگری

ریاست محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

خداوند را سپاس که انسان را اشرف مخلوقات آفرید و ادب را زینت او خواست و علم و معرفت را فصل ممیز او با سایر آفریده ها قرار داد.

در زمانه ای زندگی می کنیم که هستند افراد و جریان هایی که برای دیده شدن  میدان جلوه گری را نه در آموزه های صحیح و الگوساز که در مسیر سخیف نبایدها جستجو می کنند، ضمن احترام به جامعه هنرمندان بالاخص کارگردانان محترم عرصه فیلم و سریال جناب آقای گودرزی لازم می دانیم تذکری دلسوزانه اما از روی ناخرسندی و کم توقعی به دست اندرکاران سریال زیر همکف بدهیم.

اما خطاب و کلام ما به مسئولین صداو سیما می باشد که به عنوان پایش گران برنامه هایی که بر روی آنتن ملی پخش می شود باید اثرگذاری پیام هایی را که در قاب تلویزیون الگوی اندیشه و نگاه تماشاگران این مرزو بوم است، همواره مورد توجه داشته باشند.

چگونه ناباورانه با چنین سکانسی برخورد خواهید کرد که فی المثل «از برای یک شخصیت هنری که در حین کارگردانی سریالی با نام ... در مقابل بیمارستانی دچار حادثه می شود اما از دکتر دامپزشک دعوت به درمان او گردد»؟! واکنش کارگردانان چیست؟ بی شک جامعه کارگردانان عزادار شده که هنر و هنرمند در این مرز و بوم به فنا رفته است و واویلا که چرا مجوز پخش سکانسی صادر شده که هنرمند تلاشگری را غیر انسان فرض نموده اید و بر سر او یک پزشک حیوانات آورده اید.

عزیزان و بزرگواران عرصه هنر، شما الگوسازان فردای اندیشه جوانان این مرز و بوم هستید، توجه به علم و عالم اولین بند اشاره شده در گام دوم این انقلاب است که رهبر فرزانه آن را ملاک و معیار و شرط اول پیشرفت دانسته اند، شما شخصیت دهنده به اصناف و تعریف کننده نمای نزدیک فعالیت های مختلف می باشید، پیامبر ما دست‌بوس کارگران بودند و ما نیز بر این سلوک، سر بر سجده اطاعت، بر کار و کارگر احترام می گذاریم اما این‌که معنای فعالیت یک حرفه علمی -که بی شک سخت ترین و پررنج ترین علوم پزشکی است- را تغییر دهید و بی توجه به اثرگذاری این پیام بر جامعه از آن بگذرید، کار نامرادی است.

 از حضرت‌عالی به عنوان سکان دار صدا و سیمای این مرز و بوم خواستاریم که با توجه به باب شدن این دست سکانس ها که آگاهانه می کوشد با تخریب و  توهین به یک صنف و در نتیجه اعتراض آنان، وارد موج سازی های رسانه ای شده و خود را بر افکار عمومی تحمیل سازند. این طریق را قانون سازمان خود سازید که شبکه مربوطه و کارگردان آن برنامه مشمول جریمه ای آبادگر برای کشور شوند.

لذا با توجه به نیاز جامعه کنونی، دامپزشکان را به ساخت درمانگاه ویژه دام و طیور در مناطق محروم کشور ترغیب نمایید و هزینه آن را از درآمدهای حاصل از پخش آگهی شبکه‌های تلویزیونی و با جریمه نمودن کارگردان سریال‌های از این قبیل تخصیص دهید، و اینگونه الگویی انضباطی را از برای سازمان خود و سایر کارگردانان در جلوگیری از این دست «نبایدها» به یادگار گذارید.

 

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دامپزشک بیکار راننده اسنپ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
3
2
چه توهینی چیزی غیر واقعیت نیست من دامپزشک فارغ التحصیل از دانشگاه تهران تو اسنپ کار میکنم..ایا این توهین نیست...ایا حقیقت غیر اینه که دامپزشکی معادل کارگریه
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
متنی در پاسخ به متن اعتراضیه جناب دکتر سید رسولی را در اینجا باز نشر میکنم تا بیننده های بیشتری داشته باشد و واقع بینانه تر با مسائلی از این دست مواجه شوند:
آیا در جریان هستید که در همین صدا و سیما ، چندین دکتر دامپزشک مشغول به کار هستند و حتی بعضی از آنها بسیار معروف هم می باشند البته با عنوان آقای دکتر نه دامپزشک !!
آیا خبر دارید بسیاری از دست اندر کاران صدا و سیما بخصوص موثرترینها و برنامه سازان آن از هنرپیشه ها تا کارمندان ساده اش صاحب حیوان خانگی هستند و اتفاقا" بسیار با سطح سواد و توانایی های دامپزشکان آشنا هستند !!؟؟ آیا توجه دارید بسیاری از همین دست اندر کاران و تهیه کنندگان در تهیه برنامه های مختلف رادیویی و تلوزیونی از نزدیک با بسیاری از دامپزشکان (متاسفانه مطرح ) آشنا شده اند و پشت پرده های بسیاری از این دامپزشکان سلبریتی را درک کرده اند !!؟؟
آیا یادتان رفته فیلم و برنامه موهن " مدشده است " در چند سال پیش که بارها در همین سیما ی ایران در شبکه های مختلفش بر علیه نگهداری حیوانات خانگی پخش شد و جنجالی بر علیه حیوانات خانگی ایجاد کرد ، با همکاری چند دامپزشک که فقط به فکر مطرح شدن خودشان بودند حتی به قیمت بدنامی خود و رشته شان تهیه شده بود !!؟؟ جالب است که علی رغم اصرار این فیلم بر القاء بیماریزا بودن حیوانات ، حتی یک پزشک و یا یک مرکز درمانی پزشکی با این برنامه همکاری نکرده بودند و تهیه کننده فیلم مجبور به استفاده از یک هنرپیشه سیاهی لشکر با مدرک لیسانس مکانیک در نقش یک پزشک شده بود !!؟؟ اما چندین دامپزشک به ظاهر مطرح !! علی رغم اطلاع از اهداف تهیه کننده بر علیه حیوانات و دامپزشکی ، باز هم با رغبت تمام فقط برای دیده شدن به هر قیمتی با این فیلم و برنامه سرتاسر موهن همکاری کرده بودند !!؟؟
دوستان گرامی ، توجه داشته باشید ، اکنون در ایران با همت دست اندرکاران محترم آنقدر فارغ التحصیل دامپزشکی در سرتاسر ایران داریم که تقریبا" در تمام فامیلها و خانواده ها براحتی شما با یک یا دو دامپزشک برخورد میکنید که احتمالا" اغلب یا بیکارند یا در شغلی نا مربوط به دامپزشکی مشغول هستند !! و از دامپزشکی فقط عنوان دکتر را یدک میکشند !! بنابراین با فرو بردن سر خود زیر برف،فکر نکنید که جامعه ، هیچ خبری از واقعیتهای دامپزشکی و دامپزشکان ندارد !!
ناشناس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
1
3
سپاس از یادداشت زیبای شما در اعتراض به انعکاس بسیار سخیف مشکلات واقعی جامعه دامپزشکان در صدا وسیما .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
3
1
دوران دانشجویی هیچ وقت یادم‌نمیره کاگر دامداری چطور استاد جلوی دانشجو تحقیر کرد...یادم‌نمیره وقتی با استاد دام بزرگ دانشگاه تهران رفتیم توفیلد چه برخوردیدباهاش شد دامپزشکی..یعتی توهین ..بیکاری...بدبختی ..بیچارگی
همکار
|
Germany
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
0
2
با سپاس از سرکار خانم دکتر بهشتی فر رییس کوشا و پرتلاش انجمن صنفی داروخانه داران خراسان رضوی و نائب رییس انجمن داروخانه داران کشور
شیلا شهرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
یادمه که وقتی سریال حاشیه پخش شد کلیه پزشکان حتی اونهایی که درآمد کمی هم داشتن اعتراض کردن پخش این سریال که نسبت به دامپزشکان توهین مستقیم و علنی است باید از طرف بزرگان دامپزشکی مورد اعتراض قرار بگیره چرا در مملکت ما باب شده با مسخره کردن صنوف مختلف سعی در سرگرم کردن ملا داشته باشن . باید با پخش این سریال برخورد جدی بشه.
نظر شما
ادامه