کد خبر: ۵۴۲۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس اداره دامپزشکی پایتخت به همراه دادستان دادسرای جرائم پزشکی تهران، شهردار منطقه ۱۰ و سرکلانتر منطقه از مراکز عرضه غیر مجاز پرندگان در غرب و جنوب پایتخت بازدید کردند. در این بازدید مقرر شد ظرف مدت حداکثر یک هفته متصدیان این مراکز نسبت به جمع آوری پرنده ها از معابر و فروشگاهها اقدام و در غیر اینصورت با حکم قضایی، شهرداری با همکاری سایر دستگاه ها اقدام به تعطیلی این مراکز می نماید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهر تهران، با اعلام این خبر افزود؛ با توجه به شروع فصل سرما و احتمال شیوع بیماری خطرناک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در جمعیت های طیور وحشی و اهلی و لزوم توجه خاص و ویژه به توزیع هرگونه پرنده در سطح شهر، «دکتر مجید محمدیان» رئیس اداره دامپزشکی پایتخت به همراه دادستان  دادسرای جرائم پزشکی تهران «دکتر اسماعیلی» و شهردار منطقه ۱۰  پایتخت و همچنین سر کلانتر منطقه اقدام به بازدید از مراکز عرضه غیر مجاز پرندگان در غرب و جنوب پایتخت نمودند.

در این بازدید که با هماهنگی دامپزشکی شهر تهران و در راستای ساماندهی مراکز عرضه و کشتار غیر مجاز طیور درسطح شهر تهران برنامه ریزی شده بود، دکتر اسماعیلی ضمن بازدید از این مراکز بر لزوم ساماندهی و تعطیلی این مراکز در سطح شهر و انتقال آنها در سریعترین زمان ممکن به بازار بزرگ پرندگان خلیج فارس تاکید و جمع آوری عرضه کنندگان سیار پرندگان در خیابان های پایتخت را از شهرداری و پلیس خواستار شد.

دکتر محمدیان نیز ضمن اشاره به خطرات محرز و مسلم این فروشگاه ها بر سلامت عمومی ،عمل آنها را مصداق بارز تهدید علیه سلامت جامعه دانست و افزود دامپزشکی شهر تهران با همکاری سایر دستگاه هادر برابر این تهدید خواهد ایستاد و ساماندهی این مراکز در اولویت کاری دامپزشکی پایتخت خواهد بود.

در پایان این بازدید مقرر شد ظرف مدت حداکثر یک هفته متصدیان این مراکز نسبت به جمع آوری پرنده ها از معابر و فروشگاهها اقدام و در غیر اینصورت با حکم قضایی، شهرداری با همکاری سایر دستگاه ها  اقدام به تعطیلی این مراکز نماید.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین ترابی
|
Bulgaria
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
تاسف فراوان اینکه از جیب مردم باید هزینه حرص و طمع عده ای مرغدار مجاز و غیر مجاز را که مرغ را خارج از شبکه حمل و کشتار و بسته بندی و توزیع در کشتارگاههای مجاز کشور کمی گرانتر می فروشند و یک قدمی خطر اینکار خود را چون ریختن تلفات در مناطق گوناگون نمی بینند باید پرداخت شود و همکاران عزیز دامپزشکی ما هم بجای برخورد ریشه با این مشکل که یافتن مرغداران فروشنده مرغ به توزیع کنندگان غیر مجاز و غیر قانونی در ابتدا است به چند دست فروش که برای لقمه نانی ناچار به زنده فروشی هستند بسنده می نمایند و در واقع با معلول مبارزه میکنیم درحالیکه علت خود مرغداران حریص هستند.
نظر شما
ادامه