کد خبر: ۵۴۲۴۷

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه فرصت یک ماهه دولت برای تعیین تکلیف ذرت‌های آلوده تمام شده است، گفت: دولت در پاسخ به هشدار مجلس اعلام کرده که مقدمات کار فراهم شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «داود محمدی» در توضیح آخرین وضعیت پرونده ذرت های آلوده، گفت: پرونده ذرت‌های آلوده مختومه نشده و هنوز به قوه قضاییه هم ارسال نشده است. همانطور که قبل گفته شده حتی یک گرم از ذرت‌های آلوده از گمرک ترخیص نشده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مرجوع کردن یا صادر کردن ذرت‌های آلوده به کشور ثالث یا امحاء در دست بررسی است، در حال حاضر به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و کمیته مربوطه ماموریت داده شده تا تصممی نهایی را بگیرند.

وی یادآور شد: پیش از این با هماهنگی وزارت کشور و دستور رئیس جمهور کمیته‌ای متشکل از وزرای کشور، اطلاعات و جهاد کشاورزی و دستگاه‌های ذی ربط تشکیل دادند تا نسبت به مرجوع کردن ذرت‌های آلوده، امحاء یا صادر به کشور ثالث اقدام کنند.

محمدی با یادآوری اینکه فرصت یک ماهه دولت برای تعیین تکلیف ذرت‌های آلوده منقضی شده است، گفت: با توجه به گذشت این فرصت نامه‌ای به پیرو درخواست‌های گذشته به دولت زدیم که چرا در مهلت مقرر کار را انجام ندادید؟ آنها در پاسخ اعلام کردند که مقدمات کار فراهم شده و به زودی تصمیم نهایی را اعلام خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: در صورتی که دولت به تعهدات خود عمل نکند، مجددا نشستی در کمیسیون اصل نود با این موضوع خواهیم گذاشت. در نهایت هم گزارش ذرت‌های آلوده را به قوه قضاییه ارسال خواهیم کرد.

 

نظر شما
ادامه