کد خبر: ۵۴۲۵
tir89

حکیم مهر -  با توجه به فرارسیدن سال 1390 و با تبریک عید نوروز به بینندگان محترم حکیم مهر ، در این بخش به مرور وقایع مرتبط با حرفه دامپزشکی در تیر 1389 (سالی که گذشت) می‎پردازیم.

گفتنی است حکیم مهر در تیر 89 ، 325 خبر و یادداشت منتشر کرده است.

 

ابتکار سازمان دامپزشکی کشور در انتشار عکس‎های قدیمی از فعالیت و خدمات دامپزشکان و سایررده‎های دامپزشکی که متأسفانه ادامه نیافت در تیر 89 با استقبال بینندگان حکیم مهر همراه شد.

انتشار زندگینامه پربار استاد دکتر علی اسلامی چهره ماندگار کشورمان در کنار آدرس سایت دانشکده‎ها و انجمن‎های دامپزشکی دنیا در ثلث اول تیر 89 از جمله مطالب پربازدید حکیم مهر بوده است.

برگزاری آزمون استخدامی سازمان دامپزشکی کشور و انتشار زندگینامه پربار استاد دکتر هاشمی فشارکی از جمله دیگر مطالب مهم این ماه بوده است.

در این ماه مدیر مسئول حکیم مهر در برنامه رادیویی درباره انقراض نسل حیوانات به اظهار نظر پرداخت و به مناسبت روز حذف شده از تقویم مبارزه با بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان در گفتگو با خبرگزاری ایسنا نیز با تأکید بر لزوم تغییر فرهنگ مصرف لبنیات محلی برای جلوگیری از ابتلا به تب مالت خواستار همکاری بیشتر پزشکان و دامپزشکان برای کنترل زئونوزها شد.

در این ماه دکتر آل داود هم خبرساز بود و با انتشار یک بیانیه تند به انتقاد شدید از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت.

انتشار مطلب آشنایی با دامپزشک مخترع واکسن ب.ث.ژ ، دامپزشکی که پدرش را بر اثر سل از دست داد و افتخار دامپزشکان شد از جمله مطالب پربازدید حکیم مهر در این ماه بود.

با توجه به درگذشت مرحوم دکتر بهیار جلالی ، دامپزشک مطرح کشورمان ، انتشار یادداشت دکتر شکوفه شمسی درباره وی و بازخوانی مواضع دکتر عطارد (پزشک) ، دکتر لطفیزاده (دامپزشک و مدیرمسئول حکیم مهر) و دکتر شعبان‎پور (روانشناس) در هفته نامه سلامت درباره نگهداری از پرندگان خانگی با استقبال و بازدیدهای مکرر حکیم مهر همراه بوده است.

پوشش کامل خبری برگزاری کنگره زئونوزها به مناسبت سیزدهم تیرماه که با مصاحبه‎های مختلف در حاشیه کنگره و گزارش تصویری همراه بود از جمله مهم ترین اتفاقات تیرماه 89 بود.

نتیجه نظرسنجی حکیم مهر درباره میزان رضایت از پرداخت حق عضویت به سازمان نظام دامپزشکی با اخذ 540 رأی هم در این ماه منتشر شد که بر اساس آن بیش از 52 درصد عدم رضایت و بیش از 41 درصد هم رضایت خود را ابراز داشتند و بیش از 6 درصد هم اعلام نمودند که حق عضویت به این سازمان پرداخت نمی‏کنند.

ارسال نامه جامعه دامپزشکان ایران به وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی درباره لزوم توجه بیشتر به نقش دامپزشکان در کنترل زئونوزها که با پیشنهاداتی هم همراه بود از جمله دیگر اخبار مهم تیرماه 89 بود.

در این ماه سازمان دامپزشکی اعلام کرد که آزمون استخدامی این سازمان در نهایت سلامت برگزار شده و اسامی پذیرفته‏شدگان به زودی اعلام می‎شود.

انتشار مشروح گفتگو با استاد دکتر جوادیان از افتخارات حرفه دامپزشکی و اظهارات دکتر شهریاری نماینده مجلس درباره وجود رانت در زمینه گوشت برزیلی را هم می توان از مطالب پربازدید این ماه دانست.

انتشار نامه دکتر راد استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به مدیرمسئول حکیم مهر و پیشنهاد دو برابر شدن حق عضویت سازمان نظام دامپزشکی که واکنشهای مختلفی را در پی داشت، معرفی گروه ایرانیان مخالف آزمایش بر روی حیوانات هم از جمله دیگر اخبار مهم حکیم مهر در تیر 89 بوده است.

نامه مدیرمسئول حکیم مهر به رئیس فدراسیون فوتبال درباره ماهیگیری تفریحی تیم ملی فوتبال کشورمان و انتشار گزارش تصویری مراسم عقد ازدواج یکی از پرسنل اداره کل دامپزشکی استان تهران بر فراز قله دماوند هم از اخبار پربازدید در تیر 89 بودند.

در این ماه مرکز پژوهشهای مجلس دلایل شیوع تب برفکی را اعلام کرد و واردات بی رویه دام زنده و عدم نظارت دقیق در قرنطینه را از عوامل آن دانست.

گزارشی از مزرعه حیوانات آقای خزلی و یادداشت دکتر مجتبی نوروزی با موضوع تهدید امنیت غذایی ایرانیان با الگوبرداری ناقص از FDA از جمله مطالب پربازدید حکیم مهر در روزهای پایانی تیر 89 بودند.

انتشار خبر کنار رفتن دکتر سبحانی از دفتر قرنطینه و امور بین الملل سازمان دامپزشکی و جایگزینی دکتر یگانه بجای وی از اخبار مهم این ماه و پربازدید بوده است.

فهرست کامل اخبار حکیم مهر در تیر 89 : (با کلیک روی هر عنوان خبری به متن آن دسترسی خواهید یافت)

 

مطالب جدید حکیم مهر ، پنج شنبه ۳۱ تیر ۸۹ :

دکتر دستور : سال قبل، 93 میلیون قطعه ماهی تولید و 6 میلیون وارد شد

تغییر مدیریتی آتی : تعویض معاونت تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی + عکس

خبرهایی از دامپزشکی ایلام و سربیشه

نماینده ولیفقیه در سازمان شیلات : ماهیگیری تفریحی اگر علت معقول دارد بلااشکال است + پاسخ دفاتر مراجع

سرپرست سازمان شیلات : اظهارات منتسب به وزیر جهاد را تکذیب میکنم!

سم زنبور عملکرد مغز را تقویت می‌کند!

پیام وزیر جهاد کشاورزی به همایش ماهیان زینتی

انتقاد دکتر مطلبی از واردات ماهیان زینتی/چرا باید از سنگاپور و تایلند عقب بمانیم؟!

سرپرست سازمان شیلات : مصرف 10درصدی کیلکا توسط مردم یعنی تبدیل طلا به مس

هفتمین سمینار پژوهشی زنبور عسل ایران

فشار پارلمان اروپا برای ممنوعیت شبیه سازی حیوانات

ساخت روبوت زندهگیر حیوانات!

نکاتی درباره مسمومیت غذایی

آلودگی حتمی سبزیجات آبیاری شده با فاضلاب خام!

مطالب جدید حکیم مهر ، چهارشنبه ۳۰ تیر ۸۹ :

اظهارات دکتر لطفی‌زاده در برنامه رادیو جوان درباره حیوانات زال

عکس جالب : بستنی برای سگها

تأیید خبر حکیم مهر : تغییرات مدیریتی سازمان دامپزشکی آغاز شد + عکس

وزارت بهداشت موظف شد: اقدام عملی برای ریشه‌کنی مالاریا و سالک

گزارش پراشتباه و عجیب روزنامه جمهوری اسلامی درباره حیوانات خانگی + نتیجه تماس با دفتر روزنامه

کشف حیوانات قاچاق در رودبار

صنعت میگو دچار سوءمدیریت شده است نه بدبینی!

تغییرات مدیریتی در سازمان دامپزشکی کشور

خبرهایی از دامپزشکی همدان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی

خبرهایی از دامپزشکی تهران، کرمان و زنجان

مطالب جدید حکیم مهر ، سه شنبه ۲۹ تیر ۸۹ :

پایان تیر آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره مدیریت بهداشتی و بیماریهای آبزیان

شماره حساب جدید صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی

خبرهایی از دامپزشکی تهران و خلخال

30 تیر : همایش ماهیان زینتی ایران

کتاب کامل مقالات همایش تغذیه و بیماریهای متابولیک گاو

پس از فارماکپی ، خبرنامه اگروکپی هم آمد

مقاوم شدن پشه در برابر مالاریا با دستورزی ژنتیکی

نظر شما
ادامه