کد خبر: ۵۴۲۵۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
نگاه شما:
سریال طنز «زیر همکف» بدون اطلاع دست‌اندرکاران آن از اهمیت فعالیت دامپزشکان کار را به جایی رسانده که در جمع فامیل و بستگان اگر این سریال را نگاه کنید و دامپزشک باشید، باید سعی کنید آن‌قدر حرف بزنید که حواس جمع را از دیالو‌گ‌های آن منحرف نمایید!
 

10 پیشنهاد به جامعه دامپزشکی برای مقابله با توهین سریال زیرهمکف

دکتر محمد لطفی‌زاده

دامپزشک و متخصص بهداشت عمومی

بسمه تعالی

سلام علیکم

سریال (طنز) زیرهمکف بدون اطلاع دست‌اندرکاران آن از اهمیت فعالیت دامپزشکان کار را به جایی رسانده که در جمع فامیل و بستگان اگر این سریال را نگاه کنید و دامپزشک باشید باید سعی کنید آن قدر حرف بزنید که حواس جمع را از دیالو‌گ‌های آن منحرف نمایید!

اینکه رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور به سازمان صدا و سیما نامه نوشته و برخی دیگر از دامپزشکان مانند عضو شورای نظام دامپزشکی خراسان رضوی یا رئیس دانشگاه آزاد گرمسار و یا کمیته دامپزشکی فدراسیون سوارکاری به این موضوع واکنش نشان داده‌اند قدم مثبت و روبه جلویی است. سالیان قبل را به یاد دارم که در همین سازمان نظام دامپزشکی حاضر به نگارش چنین نامه‌ای هم نبودند!

اما این کافی نیست. به نظر می‌رسد کارهای زیر هم باید انجام شود تا نتیجه آن را بتوان ملموس مشاهده کرد.

1 -  بیش از 30هزار عضو سازمان نظام دامپزشکی 30 ثانیه وقت بگذارند و به شماره 162 (روابط عمومی سازمان صدا و سیما) زنگ بزنند و به پخش این سریال و توهین و تمسخر آن اعتراض نمایند. حقیر این کار را انجام دادم و مراتب اعتراض شدید خود را در پیامی که ضبط می‌شد و قطعاً به مبادی مرتبط منعکس می‌شود اعلام کردم.

2 - نماینده محترم ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور باید در این شرایط به میدان آمده و از ابزارهای در اختیار خود استفاده نموده و موضوع را از طریق نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی پیگیری و اعتراض دامپزشکان را به دفتر رهبر انقلاب (حفظه الله تعالی) منعکس نماید.

3 - رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این شرایط باید موضع‌گیری صریح و سریع نماید که البته خبری از ایشان نیست! اعتراض رئیس این سازمان به سرپرست وزارت جهاد کشاورزی که در هیأت دولت رئیس سازمان صدا و سیما را در کنار خود می‌بیند می‌تواند کارساز باشد.

4 - رئیس سازمان دامپزشکی کشور همزمان با نظام دامپزشکی باید نامه اعتراض جامعه دامپزشکی کشور را به رئیس سازمان صدا و سیما  ابلاغ می‌کرد که البته این نیازمند (تشکیل منسجم و هدفمند شورای عالی هماهنگی دامپزشکی) است.

5 - روابط عمومی دو سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی باید به طور هدفمند از طریق خبرگزاری‌های مطرح کشور و سایت‌های خبری پرمخاطب اهمیت کار دامپزشکان را برجسته نموده و موج رسانه‌ای علیه سریال موهِن ایجاد نماید.

6 -  جامعه دامپزشکان ایران از انفعال باید خارج شده و بعنوان یک نهاد غیردولتی و صنفی در این مواقع به میدان بیاید که البته آنطور که قبلاً هم گفته‌ و نوشته‌ام خروج از این انفعال در شرایط و سازوکار فعلی تقریباً غیرممکن است.

7 -  استفاده از ظرفیت دامپزشکان شاغل در صدا و سیما که البته کم هم نیستند در اینگونه مواقع برای برقراری ارتباط مؤثر با ارکان این سازمان مؤثر خواهد بود. البته در کنار این موضوع، برگزاری یک نشست خبری با دعوت از خبرنگاران مؤثر برای مدیران شجاع (اگر باشند) فرصت مغتنمی برای دفاع از حرفه دامپزشکی فراهم می‌آورد.

8 - استفاده از تریبون مجلس شورای اسلامی بخصوص قرائت تذکر کتبی یا ایراد تذکر شفاهی نمایندگان دامپزشک و نیز بهره‌مندی از نطق اضطراری دامپزشکان در مجلس شورای اسلامی بسیار مؤثر خواهد بود.

9 - همانطور که در سالیان قبل ضرورت تشکیل پویش (هر دامپزشک یک رسانه) را مطرح نمودم اگر این رخداد مهم به خوبی شکل بگیرد در چنین مواقعی می‌توان از ظرفیت بسیار بالای صنف بزرگ دامپزشکی استفاده نمود و علاوه بر تبیین وظایف و فعالیت دامپزشکان نسبت به چنین مواردی اعتراض بجا و به موقع هم داشت.

10- مدیران کل دامپزشکی هر استان و رؤسای نظام هر استان و رؤسای دانشکده‌های دامپزشکی کشور باید به صورت هماهنگ در این مواقع به موضع‌گیری پرداخته و با استفاده از امکانات خبری استانی به دفاع از حریم حرفه دامپزشکی بپردازند.

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
Czechia
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
2
6
با سلام ماها هم کم از دکتر لطفعلی زاده نداریم شما فقط نوشته های ی عده خاص توی حکیم مهر می نویسید و این دور از عدالت خودتون....
ناشناس
|
Sweden
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
2
7
نزارید این دوریال.سریال. سخیف پخش شه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
2
8
الان وزیر عوض شده
همه دنبال وضعیت شغلی و صندلی خدمت!!! خودشون هستند
کی دنبال سریال و توهین و... است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
3
2
با تشکر ا ز دکتر لطفی زاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
16
خیلی برام جای تعجب داره
این همه موضع گیری برای چی
مگه ما چه کاری کردیم برای شناساندن حرفه دامپزشکی که الان انتظار بازخورد خوب داریم
برای اصلاح نگاه جامعه باید اول از خودمون شروع کنیم
دامپزشک فیلم نمایش کاملی از فعالیت دامپزشکان بخش خصوصی است مخصوصا مسئولین فنی بهداشتی
این فیلم بصورت کامل بی تدبیری نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی در اجرای ماده 19 و امنیت شغلی همکاران بخش خصوصی نشان داد.
وقتی کارفرما به راحتی تهدید به اخراج می کند نظام و سازمان کجای کار هستند تا حمایت کنند.
به جای زنگ به 162 به سازمان دامپزشکی و سازمان نظام زنگ بزنین و مطالبه به حق خودوت رو انجام بدین
حرمت امامزاده به متولی هست
نظام یه گزارش بده چه اقدامات حمایتی برای همکارا انجام داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
آفرین. بابا ول کنین این لوس بازیا رو. به خدا به ولله من حرفه دامپزشکی رو در کارهای بازرسی یا کارمند بهداشتی و نظارتی قدرتمند ندیدم. هرجا رفتیم خراب کردیم. ضعیف عمل کردیم. نتونستیم القا کنیم که مفیدیم و کار مثبتی انجام بدیم. زورتون رو جمع کنین همت کنین و خودتون رو به شخصه در کار مقتدر نشون بدین. فیلمساز و اینها که خصومت شخصی ندارن دیدن طنز کارمون زیاده ازش استفاده کردن. از خودمون باید شروع کنیم. مرا به تجربه آموخت روزگار محال. که قدر مرد به علم است و قدر علم به مال. ما فقط .......... رو بلدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
1
7
هميشه در جوامع مشاغل و با موضوعات مختلفي نقد و بررسي و به تصوير كشيده ميشود،،چرا اين قدر واكنش منفي؟؟؟هزگز شخصيت وجهه اجتماعي و شان و مقام إنسانها با يك فيلم از بين نميرود!!!!تا قبل از نمايش اين فيلم از به تصوير كشيدن واقعيت زنذگي دامپزشكان گلايه و شكايت بود!
حالا ي جور ديگه؟؟ كمي واقع بين باشيم و فقط منتظر جو سازي و حركت هاي منفي نباشيم.
ميتوان با ديد بهتر و از طرف ديگر قضيه فكر كنيم كارگردان درد جامعه رو مطرح كرده..
موفق باشيد..
کشتی خیلی وقته بی ناخداست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
عجب دارم از شرایط ایران.یه مشکلی هزاران بار گفته می شه،دولت بی خیال و بی اهمیت به موضوع رد می شه مجلس هم که باید به این کارها رسیدگی کنه،تو خوابه؟!!آقای مجلسی ها زودتر از خواب بیدار بشید،می ترسم دیگه بیدار نشید!!!!!دامپزشکی رو باید جهاد کرد تا از این وضعیت درآورد با این بحرانی که در کشور برقراره که تا بیست سال دیگه نباید انتظار تحولی در وضعیت فارغ التحصیلان دامپزشکی داشت.از اول به ما می گفتن این رشته به درد نمی خوره عمرتون رو تلف نکنید،دستشون درد نکنه باز گفتن،من هم اگه زیر اجبار نبودم،حتما گوش می دادم.البته تغییر وضعیت دامپزشکی به تدریج با آگاه شدن مردم از هدر دادن عمر در این رشته،بهتر خواهد شد چون دیگه عاقلی نمی مونه که هم پول و عمر خرج کنه هم خودشون به زحمت و درد سر و علافی و سرگردانی و بدبختی بندازه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
0
0
جامعه اسلامی دامپزشکی رو فراموش کردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
0
1
بهترین‌سریال، نقد پذیر باشین
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
1
نویسنده این سریال از کارمندان صدا و سیمای میلی است... دامپزشکان محترم از حق خودتان دفاع کنید سالهاست افراد بی هنر الکی کار می گیرند و پول مفت برای توهین کردن به دیگران
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
0
اینها واقعا وقاحت رو به کجا رساندن... کاراکتر دامپزشک دروغ گو و آنقدر بی غیرت است که برای لو نرفتن دروغ هاش زنش را می فرسته برای خدمت کاری خانه رییسش...این تهیه کننده و نویسنده بی سواد رو باید مواخذه کرد
نظر شما
ادامه