کد خبر: ۵۴۳۲۲

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ناظران شرعی باید در کشتارگاه‌ها حضور مستمر و موثر داشته باشند، گفت: سازمان دامپزشکی هم در نظارت شرعی و هم در نظارت بهداشتی، یک سازمان تاثیرگذار بر افکار مردم است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «حجت الاسلام و المسلمین حمزه کلانتری» روز شنبه در نشست «بررسی ذبح شرعی از منظر فقه و قانون» در مجتمع شهید کسایی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: حلیت گوشت های استحصال شده در کشتارگاه ها در کنار نظارت های بهداشتی کارشناسان دامپزشکی بسیار با اهمیت است.  

وی افزود: شاید کمتر سازمانی مثل سازمان دامپزشکی کشور با ارائه طیف گسترده ای از خدمات، با زندگی و شئونات مردم مرتبط باشد.

حجت الاسلام کلانتری خاطرنشان کرد: از وظایف دینی ما رساندن غذای طیب و پاک به دست مردم است و اگر غذای غیرطیب در جامعه مصرف شود، آثار وضعی خود را بر شئونات مردم خواهد گذاشت؛ چه بسا بخشی از ناهنجاری های موجود جوامع بشری حاصل استفاده از این ماکولات و مشروبات است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور خطاب به ناظران شرعی گفت: شما بایستی به تاثیرگذار بودن نظارت خود در زندگی مردم باور داشته باشید و در این راستا باید قانون را رعایت کنید و بعد شرعی نظارت را بطور کامل دنبال کنید و در کشتارگاه حضور مستمر و مثمر ثمر داشته باشد.

«حجت الاسلام مجید نجفی»، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: مسائل نظارت شرعی و حلیت غذا بسیار با اهمیت است، باید جدی گرفته شود و فقط محدود به این جلسات و این سال و آن سال نباشد، زیرا اگر لقمه ای غذای حرام وارد جامعه شود اثرات وضعی جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

وی گفت: تثبیت و توسعه منابع طبیعی یا همان اراضی همپا، یکی از اهداف اصلی و حائز اهمیت در بحث زمین است.

حجت الاسلام نجفی افزود: یکی از موانع موجود در حل و فصل موانع و مشکلات مربوط به مباحث زمین، وجود قوانین پراکنده در خصوص امور اراضی است.  

وی گفت: اعتقاد بنده اینست که بسیاری از مسائل و معضلات موجود در بحث زمین می تواند با بهره مندی از مبانی فقهی و حقوقی زمین که در قوانین و مقرارت اسلامی به تفصیل آمده است، به نحو مطلوب و احسن حل و فصل شود.


نظر شما
ادامه