کد خبر: ۵۴۳۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

مجموعه مستند «پناه جان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «کتایون جهانگیری» با موضوع امداد و نجات حیوانات در حیات‌وحش از شنبه ۳۰ آذر ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «کتایون جهانگیری» تهیه کننده و کارگردان درباره مجموعه مستند «پناه جان» گفت: «پناه جان» عنوان مجموعه مستندی است که در ۹۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای آماده پخش‌شده و شنبه‌ها ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش خواهد شد.

وی افزود: فیلم‌برداری این مستند از اواخر سال ۹۵ شروع شد، یک سال پیش‌تر پژوهش مستند را شروع کردم اما با توجه به  نوع کار هر بار با گزینه‌های مختلفی مواجه و درگیر سوژه‌های جدید می‌شدیم.

جهانگیری عنوان کرد: سوژه‌های این مجموعه به دلیل مشکلی که با آن مواجه‌اند و نوع درمان، همگی منحصر به‌ فرد هستند، درمانی که روی آن‌ها صورت می‌گیرد خاص است، در این مجموعه همه حیوانات نجات پیدا می‌کنند اما در جریان کار متأسفانه موردهایی هم دیدیم که جان خود را از دست  می دهند.

وی با بیان اینکه بخش مشخصی در کشور متولی درمان حیوانات نیست، افزود: به دلیل دغدغه‌های شخصی سراغ ساخت این مجموعه مستند رفتم، بخشی از سوژه‌هایی که به آن‌ها پرداخته‌شده است، مواردی هستند که سازمان محیط‌زیست پیگیر درمان آن‌ها بوده، اما بخشی از اقدامات امداد و نجات درباره حیواناتی انجام‌ گرفته که به‌ صورت شخصی به مراکز دامپزشکی آورده شده بودند، واقعیت این است که در سازمان حفاظت از محیط‌زیست بخشی برای درمان حیات وحش نیست و آنها هم روی کمک مردم به ویژه دامپزشکان  حساب می‌کنند.

جهانگیری افزود: دامپزشکان اگر بخواهند هزینه واقعی درمان را دریافت کنند، پروسه درمانی سخت می‌شود. بیشتر آن‌ها یا هزینه‌ای برای درمان دریافت نمی‌کنند و یا بخشی از هزینه‌هایی که برای وسایل و دارو و... صرف شده می گیرند.

این مستندساز در پایان اظهار کرد: ساخت این مجموعه با درمان یک پلنگ آغاز شد، در مدت‌ زمانی که درگیر تولید بودیم اتفاق‌های خوبی هم رخ‌داده و خوشبختانه امروز شاهد نگاه های جدی‌تری به درمان حیات وحش هستیم

«پناه جان» کاری از شبکه مستند سیماست که در تهران، قزوین، کرج، مازندران، گیلان، اراک، قم و خوزستان تصویربرداری شده است و شنبه‌ها ساعت ۲۱ و یکشنبه‌ها ساعت ۹ از این شبکه روی آنتن می‌رود.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
0
خوب بالاخره این پروژه با ........... شخصی که بیمارستانش را از هرطریق ممکن که میتواند تبلیغ میکند، ساخته شد.
.............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
0
امیدوارم تبلیغ برای شخصی خاص نباشد که قطعا هست، برای آن جراح بیمارستان دار ...
نظر شما
ادامه