کد خبر: ۵۴۳۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه بنزین تولیدی کشور آلاینده نیست، در مورد وضعیت ذرت‌های آلوده گفت: این ذرت‌ها همچنان در گمرک مانده‌اند و مقرر شد که امحا شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «نیره پیروزبخت» امروز در نشست خبری در محل سازمان ملی استاندارد در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد آخرین وضعیت ذرتهای وارداتی آلوده و بحث‌های مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر توزیع بخشی از این ذرت ها در کشور نیز گفت: من هم صوت‌های منتشر شده در فضای مجازی را شنیده‌ام، ولی باید توجه داشت که این ذرتها کپک زده‌اند و با این وضعیت در محصولات غذایی قابل استفاده نیستند.

ذرت‌های آلوده در درازمدت روی سلامتی تاثیر می‌گذارد اما موجب مرگ فوری نمی‌شود

وی با بیان اینکه حتی با فرض استفاده از محصولی آلوده به سم آفلاتوکسین،‌این اتفاق در درازمدت بر یک فرد تاثیر خواهد داشت و این طور نیست که در عرض دو ساعت باعث مرگ و میر شود. هدف اصلی از انتشار این مطالب ایجاد تشنج و آسیب روانی به مردم است و قصد دارند امنیت غذایی مردم را زیر سؤال ببرند.

هیچ بخشی از ذرت‌های آلوده از گمرک خارج نشده و همه آنها امحا خواهد شد

پیروزبخت تاکید کرد: ذرت‌های آلوده همچنان در گمرک هستند و هیچ مقداری از این محموله وارد کشور نشده است.

وی با بیان اینکه تاکنون خریداری از خارج از کشور برای این ذرت‌ها پیدا نشده است، گفت: قرار است این ذرت‌ها امحا شوند و مراحل انجام این کار در حال بررسی است.

رئیس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: به هیچ وجه امکان ندارد این ذرت‌ها وارد کشور شود و ما کنترل‌های لازم را در این مورد انجام می‌دهیم به طوری که هم در واحدهای تولیدی و هم در بازار کنترل‌هایی را انجام می‌دهیم

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
0
باشه تو درست میگی
نظر شما
ادامه