کد خبر: ۵۴۳۵
mehr89

حکیم مهر -  با توجه به فرارسیدن سال 1390 و با تبریک عید نوروز به بینندگان محترم حکیم مهر ، در این بخش به مرور وقایع مرتبط با حرفه دامپزشکی در مهر 1389 (سالی که گذشت) می‎پردازیم.

گفتنی است حکیم مهر در مهر  89 ، 333 خبر و یادداشت منتشر کرده است.

 

موضع‏گیری رئیس مجلس شورای اسلامی درباره واردات دام زنده و انتزاع شرکت پشتیبانی امور دام از وزارت جهاد کشاورزی و الحاق آن به وزارت بازرگانی هم از اخبار مهم این ماه بوده است.

در آستانه 14 مهر (روز دامپزشکی) دکتر نبی پور رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران در نشستی مطبوعاتی از قرنطینه‏های سازمان دامپزشکی انتقاد کرد که این موضوع در صدر توجه بینندگان حکیم مهر در میانه مهر 89 قرار گرفت. دکتر دستور نیز در واکنش به این انتقادات گفت که موارد قرنطینه‏‏ای و نظارت سازمان دامپزشکی شدید است!

هفته‎نامه بازار کار متعلق به جهاد دانشگاهی در آستانه 14 مهر گفتگویی مفصل با مدیرمسئول حکیم مهر داشت که مشروح آن در حکیم مهر هم بازخوانی شد. در آن گفتگو ، دکتر لطفی‎زاده به صراحت اعلام کرد که ورود دانشکده‎های دامپزشکی با نیاز بازار کار اصلاً همخوانی ندارد و باید روند تأسیس دانشکده‎های جدید دامپزشکی متوقف شود.

به مناسبت حکیم مهر ، از 40 دامپزشک دو سؤال پرسیده شد که انتشار پاسخ آنان به این دو سؤال مورد توجه بینندگان محترم حکیم مهر قرار گرفت.

همچنین انتشار مشروح گفتگوی اختصاصی حکیم مهر با دکتر سید محسن دستور رئیس سازمان دامپزشکی در دو بخش در این ماه سبب مراجعه مکرر بینندگان به این مطلب شد.

در این ماه و به مناسبت چهارده مهر ، مدیرمسئول حکیم مهر ضمن تبریک این روز طی یک پیام، به موضع‎گیری علیه واردات دام زنده پرداخت و این موضوع را اشتباهی دانست که نباید تکرار شود. وی همچنین در گفتگوی زنده رادیویی به مناسبت چهاردهم مهر ماه به تبیین زوایای مختلف حرفه دامپزشکی پرداخت.

دکتر آقامیری رئیس سازمان نظام دامپزشکی هم در این ماه از غفلت از دستورالعمل ماده 19 که قرار بود 8/8/88 اجرایی شود و از استقبال کمتر از صد نفری مسئولین فنی بهداشتی از این دستورالعمل خبر داد!

انتشار مشروح گفتگو با دکتر احمد اقتصاد و دکتر زهرا طوطیان (زوج دامپزشک) هم در این ماه از جمله مطالب پربازدید بوده است.

حکیم مهر در این ماه در مطلبی ابتکاری به معرفی دامپزشکان شاغل در عرصه‎های مختلف سیاسی، فرهنگی، ادبی، هنری و غیره پرداخت که مورد توجه بینندگان محترم واقع شد.

دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات در این ماه مراسمی به مناسبت روز دامپزشکی برگزار کرد. در این مراسم دکتر لطفی‎زاده مدیرمسئول حکیم مهر از افزایش تعداد دانشکده‎های دامپزشکی انتقاد کرد و دکتر نصرتی (مدرس دانشگاه) ضمن تأیید اظهارات مدیرمسئول حکیم مهر با انتقاد از جایگاه دامپزشکی و نگاه به آن گفت : دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی دامپزشک است آنوقت جایگاه ما این است! این انتقاد و سایر مصاحبه‎های منتشره در حکیم مهر که از اظهارات دامپزشکان مختلفی در برنامه های مختلف رادیو و تلویزیون نشأت می‎گرفت سبب مراجعه مکرر بینندگان محترم به این مطالب شد.

به یقین باید مهمترین خبر این ماه را برگزاری مراسم روز دامپزشکی در سالن همایشهای صدا و سیما دانست. مراسمی که در آن دو وزیر (بهداشت و جهاد کشاورزی) ، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و فرمانده بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ارتش حضور داشتند و سخنرانی نمودند. در این مراسم وزیر بهداشت به صراحت از جایگاه مهم دامپزشکان در بهداشت مواد غذایی سخن گفت و تأکید کرد که دامپزشکان در امنیت غذایی حرف اول را می‏زنند. حاشیه‏های برگزاری این مراسم، و اظهارات سخنرانان این همایش از جمله پربازدیدترین مطالب حکیم مهر در این ماه بوده است.

گزارش حکیم مهر از تفاوت اظهارات دکتر منادی سفیدان (تنها نماینده دامپزشک مجلس) در کمتر از 24ساعت در دو همایش مختلف به مناسبت روز دامپزشکی نیز از پربازدیدترین مطالب این ماه بوده است.

در اواخر این ماه و پس از وعده‎های مکرر، باز هم عرضه مرغ بصورت بسته بندی شده به تعویق افتاد و مدیرکل دامپزشکی وقت استان تهران در واکنش به این موضوع گفت که نمی‎تواند دلیل تعویق اجرای این طرح را اعلام کند!

در این ماه مطلبی در حکیم مهر از زبان معاون سازمان دامپزشکی درباره نحوه نگاه وزارت بهداشت به بحث دامپزشکی منتشر شد که قابل تأمل بود و سبب توجه بینندگان حکیم مهر به آن شد. دکتر مشکوة در این مطلب مدعی بود که مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت معتقد بوده که دامپزشکی جاذبه ندارد و به همین دلیل در هفته سلامت از آن نامی به میان نمی‎آید.

انتشار گفتگوی اختصاصی با دکتر عیسی شریف پور دبیر کنگره بین المللی مدیریت بهداشتی و بیماریهای آبزیان و مشاور حکیم مهر در کنار بازخوانی گفتگوی مدیرمسئول حکیم مهر با خبرگزاری ایسنا و اظهارات وی درباره واردات دام زنده از مطالب مهم روزهای پایانی مهر 89 بوده است.

فهرست کامل اخبار حکیم مهر در مهر 89 – بخش اول : (با کلیک روی هر عنوان خبری به متن آن دسترسی خواهید یافت)

مطالب جدید حکیم مهر ، شنبه ۱ آبان ۸۹ :

آشنایی با بیماری نیوکاسل طیور

یادداشت مدیرمسئول : 31 / چرا قطع دم سگ؟!

شوخی برنامه جمعه ایرانی با دکتر چرخکار (معاون سازمان دامپزشکی)

گزارشی از پنجاهمین جلسه شورای مرکزی نظام دامپزشکی

خبرهایی از دامپزشکی قزوین (اسامی پذیرفتهشدگان طرح نیروی انسانی) و قم

اظهارات دکتر آقامیری در جشن دانش‌آموختگی دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کرج + عکس

مطالب جدید حکیم مهر ، پنجشنبه ۲۹ مهر ۸۹ :

بازدید دکتر دستور از کشتارگاه صنعتی خوی + عکس

با حضور دکتر آقامیری افتتاح شد؛ مرکز آموزش نظام دامپزشکی استان مرکزی

تصاویر : بازدید دکتر دستور از تونلهای ضد عفونی وسائل نقلیه در بازرگان

خبرهایی از دامپزشکی یزد، آشتیان، زنجان، سمنان و بوشهر

تسهیلات صندوق رفاه نظام دامپزشکی برای سفر به کربلای معلی

یک دامپزشک مشاور رئیس جهاد کشاورزی فارس شد

ثبت نام بلندقدترین گربه جهان در گینس

مطالب جدید حکیم مهر ، چهارشنبه ۲۸ مهر ۸۹ :

دکتر آذروش : در جلسات برخی مسئولان با اتحادیهها ما مثل سرباز صفر مقابل فرمانده خشن هستیم!

ماهیان خاویاری به نکروز عصبی مبتلا نیستند

گفتگوی اختصاصی حکیم مهر با دکتر عیسی شریف‌پور ، دبیر کنگره بینالمللی مدیریت بهداشتی و بیماریهای آبزیان + عکس

تب دنگی به یک تهدید جهانی تبدیل شده است

تأسیس مرکز تحقیقات لیشمانیوز و مالاریا

دکتر لطفیزاده در گفتگو با ایسنا : با واردات دام زنده مخالفم و آن را به مصلحت کشورمان نمیدانم / در کنار مجوز قانونی بحث قاچاق دام هم مطرح است!

افزایش موارد ابتلا به کیست هیداتید در ایران

کاهش موارد تب مالت در ایران

کلاس بین‌المللی آموزش دامپزشکان سوارکاری استقامت برگزار میشود

نامه گلایه‏آمیز حامیان حیوانات به مهران مدیری!

فهرست کارگاههای آموزشی کنگره مدیریت بهداشتی و بیماریهای آبزیان

مطالب جدید حکیم مهر ، سهشنبه ۲۷ مهر ۸۹ :

شیر استریلیزه فاقد مواد افزودنی است

مفهوم اظهارات مدیرکل دامپزشکی استان تهران چیست؟!

گفتگو با دکتر محسن مشکوة درباره تخم مرغ + عکس

نظر شما
ادامه