کد خبر: ۵۴۳۶۱

آلودگی هوا و صدمه به لایه ازن سبب تابش بیشتر اشعه ماورای بنفش می‌شود که مانند انسان، اثرات سوء بر حیوانات اهلی و حیات وحش دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شهروند، وجود مواد شیمیایی در هوا و بارش باران‌های اسیدی می‌تواند بر زندگی حیوانات اثر منفی بگذارد. باران اسیدی می‌تواند با ورود به خاک علاوه بر ایجاد آسیب به گیاهان، شرایط زیست حشرات، کرم‌ها و حیواناتی را که در سطح و داخل خاک زندگی می‌کنند، با خطر مواجه کند.

اسیدی شدن آب‌ها همچنین بر زندگی ماهی‌ها اثر منفی دارد. همچنین ذرات نیتروژنی که توسط باران به زمین منتقل می‌شود در صورت راهیابی به دریاچه‌ها و رودخانه‌ها می‌تواند سبب رشد جلبک شود که در این صورت زندگی حیوانات آبزی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

آلودگی هوا و صدمه به لایه ازن سبب تابش بیشتر اشعه ماورای بنفش می‌شود که مانند انسان، اثرات سوء بر حیوانات اهلی و حیات وحش دارد. وجود مواد سمی در هوای آلوده می‌تواند وارد بدن حیوانات و سبب ایجاد بیماری‌های مختلف شود.

بر اساس یک مطالعه، بیماری‌های تنفسی و از جمله آسم از جمله مشکلاتی است که در دو دهه اخیر در حیوانات شهری نظیر سگ و گربه رشد داشته. همچنین مطالعات نشان داده پرندگانی که به طور دایمی در معرض آلودگی هوا هستند، تولید تخم کمتر، مشکلات ریوی و جثه ضعیف‌تری دارند.

آلودگی هوا باعث گمراهی زنبور‌های عسل در یافتن گل‌ها می‌شود و این مسأله سبب کاهش باروری گیاهان خواهد شد.

 


نظر شما
ادامه