کد خبر: ۵۴۳۷۰

 

در پی رصدهای شبانه‌روزی کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان‌رضوی روی فعالیت فردی که در فضای مجازی کشتارکن‌های بازار مرغ را تحریک به گران‌فروشی می‌کرد، وقتی محل حضور او شناسایی و بازرسی شد پرده از کشتار غیربهداشتی دام و طیور و دیگر اقدامات غیربهداشتی برداشته شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از قدس آنلاین، اواخر سال گذشته و همزمان با صدور دستور قاضی صادقی (دادستان وقت) خطاب آن دستگاه‌های اجرایی و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی مبنی بر شناسایی و برخورد با عاملان ایجاد نابسامانی در بازار فراورده‌های خام دامی بود که موضوع از سوی کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت استان به صورت ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

در همین راستا و تا امروز ده‌ها پرونده گران‌فروشی در بازار مرغ و ... برای متخلفان تنظیم و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

از همین رو و در ادامه همین ماجرا بود که کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت استان حدود یک ماه پیش از طریق منابع خبری در جریان قرار گرفتند فردی که در حوزه کشتار دام فعالیت دارد با ایجاد کانال تلگرامی و حتی عضو شدن در گروه‌های مرتبط با حوزه کشتارکنی دام، دست به اقدامات مشکوکی برای برهم زدن نظم بازار مرغ و... می‌زند.

برای بررسی این ماجرا کارشناسان به صورت پوششی کانال‌های یاد شده را مورد رصد دقیق قرار داده و پی بردند عامل این اقدام با درج اخبار غیرواقعی و پیام‌های تحریک‌آمیز، دیگر کشتارکن‌ها که قانون را رعایت می‌کردند را به افزایش قیمت فراورده‌های خام دامی ترغیب می‌کرد.

بازداشت عامل تحریک و لو رفتن اقدامات غیر بهداشتی

حساسیت کار روز به روز بیشتر می‌شد، چرا که فرد متخلف از هر شیوه‌ای مانند اعلام قیمت غیرواقعی مرغ و... برای رسیدن به نتیجه دلخواه که همان بالا رفتن قیمت‌ها بود، استفاده می‌کرد. تحقیقات میدانی برای شناسایی محل فعالیت فرد متخلف در دستور کار تیم‌های کارشناسی معاونت بازرسی سازمان صمت قرار گرفت و سرانجام آن‌ها موفق شدند محل فعالیت فرد متخلف که یک واحد صنفی در بولوار توس مشهد بود را شناسایی کنند.

پس از آن و با توجه به احتمال وجود تخلفات بهداشتی درمحل به سرعت موضوع به دادستانی مرکز استان اطلاع داده شد که مقام قضایی براساس آن دستور ورود و بازرسی محل را همراه با مأموران کلانتری آبکوه صادر کرد.

همزمان با حضور مأموران، کارشناسان برای ورود به واحد صنفی دست به کار شدند، اما  فرد متخلف مانع ورود آن‌ها شد. پس از آن به هر سختی که بود دَر واحد صنفی باز شد، اما فرد متخلف از محل متواری شده بود، اما در ادامه وقتی دید فرار هم چاره کار نیست به محل بازگشت که توسط پلیس بازداشت شد.

محل توسط کارشناسان مورد بازرسی قرار گرفت و پشت پرده اقدامات مجرمانه و غیربهداشتی عامل تحریک کشتارکن‌ها به گران‌فروشی، برملا شد. در پی این اقدام مشخص شد در محل تعداد زیادی مرغ فله ذبح شده غیربهداشتی و بی‌هویت، بقایای ذبح غیربهداشتی گوسفند،مقدار زیادی سنگدان تاریخ‌مصرف‌گذشته، گوشت چرخ‌کرده بی‌هویت، مقداری تخم‌مرغ بی‌نشانه و... کشف و توقیف شد.

همچنین معلوم شد در محل دو سردخانه غیرمجاز نیز نصب شده است. درمحل پلاستیک‌های بسته‌بندی قطعات مرغ متعلق به یک برند شناخته شده نیز کشف شد که این احتمال وجود دارد فرد متخلف قطعات مرغ غیربهداشتی را در آن بسته‌بندی‌ها قرار می‌داده و می‌فروخته است.

بررسی این موضوع هم در دستور کار کارشناسان قرار گرفت که چطور این پلاستیک‌ها سر از محل درآورده است و آیا موارد مکشوفه جعلی است یا اینکه پشت پرده اقدامات خلاف قانونی در جریان است؟ در ادامه با حضور کارشناسان شبکه دامپزشکی مشهد در محل موضوع از سوی آن‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفت.

«مهدی مقدسی»، کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان‌رضوی در این زمینه به قدس گفت: پس از اتمام مراحل بازرسی و پلمب دو سردخانه غیرمجاز، پرونده این اقدام غیرقانونی براساس دستور مقام قضایی به دادستانی مشهد ارسال خواهد شد.


نظر شما
ادامه