کد خبر: ۵۴۳۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: در پی گزارش واصله از سوی همیاران محیط زیست منطقه اورامانات به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروآباد، لاشه‌ یک قلاده ماده پلنگ در منطقه‌ حفاظت شده کوسالان کشف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «فریبا رضایی» اظهار داشت: در پی گزارش واصله از سوی همیاران محیط زیست منطقه اورامانات به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروآباد، لاشه‌ یک قلاده ماده پلنگ در منطقه‌ حفاظت شده کوسالان کشف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان افزود: به محض دریافت گزارش مذکور، محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سروآباد به محل مورد نظر مراجعه کردند و پس از پایش و جستجوی محل، لاشه یک قلاده ماده پلنگ را در اطراف روستای زوم از توابع شهرستان سروآباد کشف کردند و پس از بررسی کامل محل، اثری مبنی بر استفاده از اسلحه، تله و یا هر وسیله دیگر جهت اتلاف تعمدی حیوان، یافت نشد.

وی با اشاره به مشخص نبودن علت تلف شدن ماده پلنگ، افزود: لاشه پلنگ یاد شده جهت بررسی‌های بیشتر، کالبد شکافی و تشخیص علت مرگ به کلینیک دامپزشکی معتبر در شهر سنندج منتقل شد و در پی کالبدشکافی، نمونه‌برداری از اندام‌های کبد، کلیه و ماده بمنظور تحقیق علت مرگ انجام گرفت.

وی ادامه داد: پلنگ از خانواده گربه‌سانان است و یکی از مهمترین گونه‌های پستانداران شکارگر اولیه در هرم تغذیه بوده و حائز اهمیت فراوان است به همین منظور برنامه‌های اقدام و عمل در راستای آشنایی بیشتر جوامع محلی با این گونه در دستور کار اداره کل کردستان قرار دارد

رضائی بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت این گونه ارزشمند در کل کشور رو به کاهش است، بیمه پلنگ برقرار شده و برای شکار غیرمجاز آن جریمه از ۸۰ میلیون تومان به بالا طبق قانون در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان در پایان ضمن تشکر از همیاران محیط زیست استان، از عموم جوامع محلی حوزه مناطق حفاظت شده استان تقاضا کرد در صورت مشاهده چنین گونه‌هایی از حیات وحش بومی استان، ضمن خودداری از رعب و وحشت و تیراندازی، بلافاصله مراتب را به همیاران محیط زیست و محیط‌بانان مستقر در نزدیکترین پاسگاه محیط‌بانی اطلاع دهند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیدحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
1
با اینکه کولبر ۱۶ ساله یخ میز ند به خاطر یه لقمه نون در همان کردستان آیا پلنگ اولویت خاصی دارد
نظر شما
ادامه