کد خبر: ۵۴۳۹۶

سخنگوی کمیسیون کشاورزی از تلاش نمایندگان کمیسیون متبوعش برای حمایت از مرکز اصلاح نژاد مرغ لاین به عنوان زیرساخت‌های مرکز طیور در قانون بودجه سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی ابراهیمی» در تشریح جلسه امروز کمیسیون کشاورزی از ادامه بررسی بندهای مرتبط با این کمیسیون در لایحه بودجه سال 99 خبر داد و گفت: امروز با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بندهای مرتبط با محیط زیست در لایحه بودجه جمع‌بندی شد، همچنین از آنجا که تامین و حمایت نهادهای بخش کشاورزی از دغدغه‌های نمایندگان است، تلاش شد مرکز اصلاح نژاد مرغ لاین (لاین: جمعیت خالص از حیوانات خاص) به عنوان زیرساخت‌های مرکز طیور حمایت و تقویت شود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: محدودیت درآمدی سال آینده اجازه نمی‌دهد نمایندگان پروژه‌های بسیاری را پیشنهاد دهند در حالی که بخش کشاورزی می‌تواند یکی از راه‌های مقاومت در مقابل تحریم‌ها باشد.

به یک جمعیت خالص از حیوانات خاص، اعم از دام و طیور که متعلق به یک نژاد مشخص با ویژگی‌های ژنتیکی کاملا مشخص بوده و قادر به تولید حیواناتی مشابه خود است، "لاین" گفته می‌شود. در اهمیت لاین همین بس که درکل دنیا تعداد کشورهای صاحب تکنولوژی لاین کمتر از تعداد انگشتان دست بوده و کشورهای آمریکا، انگلیس، هلند، آلمان، فرانسه و ایران درزمره دارندگان این توانایی و علم و فناوری موسوم به لاین هستند.

 

نظر شما
ادامه