کد خبر: ۵۴۳۹۸

در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، ساعت ۲۲:۰۰ شب گذشته، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز بلافاصله تیم امداد حیات وحش از ایستگاه ۴ آتش نشانی را به سوی محل حادثه در گویم اعزام کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی آتش نشانی شیراز، با تلاش تیم امداد حیات وحش سگی که بر اثر نبود حفاظ در اطراف چاه حفاری شده در یک ساختمان نیمه کاره سقوط کرده بود، نجات یافت.

 در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، ساعت ۲۲:۰۰ شب گذشته، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز بلافاصله تیم امداد حیات وحش از ایستگاه ۴ آتش نشانی را به سوی محل حادثه در گویم اعزام کرد.

«یوسف لطفی» فرمانده آتش نشانان اعزامی که از لحظات اولیه به همراه آتش نشانان در محل حادثه حضور و خود برای نجات سگ گرفتار اقدام کرد، در این باره گفت: محل حادثه ساختمان نیمه کاره ای بود که کارگران درگوشه ای از پارکینگ آن، چاهی به عمق ۱۰ متر حفر کرده بودند و متاسفانه قسمتی از چاه بدون حفاظ رها شده بود.

آتش‌نشانان پس از بررسی و ارزیابی اولیه محل حادثه، ایمن سازی محل حادثه را آغاز کردند و با برداشتن چند کاشی و باز کردن دهانه چاه، با استفاده از تجهیزات ویژه به داخل چاه رفته و یک قلاده سگ را که به داخل چاه سقوط کرده بود صحیح وسالم از داخل چاه خارج کرده و به سطح زمین انتقال دادند.

گفتنی است: آتش نشانان پس از ارائه تذکرات ایمنی به کارگران و قرار دادن علایم هشدار دهنده در اطراف دهانه چاه به ماموریت خود پایان دادند.

از آنجا که معدوم سازی، مسموم کردن و تله‌گذاری برای حیوانات، نقض حقوق حیات این جانداران به شمار می رود.

به منظور رفع خطر هجوم و آسیب رسانی جانوران موذی و خطرناک به شهروندان و نجات حیوانات از ارتفاعات، چاه های عمیق و ... تیم امداد حیات وحش در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز تشکیل شده است که گرفتن حیوانات وحشی، پرندگان، جانوران موذی و رهاسازی آنها در خارج از محدوده شهری همچنین گرفتن جانوران خزنده و سمی و تحویل آنها به اداره محیط زیست و مقابله با حشرات خطرناک همچون زنبور قرمز و ... جزو وظایف تیم تخصصص امداد حیات وحش سازمان آتش نشانی شیراز است که با کادری مجرب و تجهیزات پیشرفته کار خود را به انجام میرسانند.

 

نظر شما
ادامه