کد خبر: ۵۴۴۶۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
 
 

امام جمعه جزیره کیش با عنوان اینکه بسیاری از مردم از نگهداری حیوانات در آپارتمان‌ها گلایه‌مند هستند، گفت: سؤالم این است که آیا اینکه حیوانی را در یک خانه‌ای حبس کنیم، این رعایت حقوق حیوانات است؟

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کیش، مردم‌آزاری را یکی از عوامل از بین برنده ایمان عنوان کرد و گفت: نگهداری حیوانات در فضای آپارتمانی باعث آزار و اذیت دیگران و همسایه‌ها می‌شود و مردم بارها گلایه خودشان را به‌ ما رسانده‌اند و خواسته‌اند این مسئله را مطرح و از آن جلوگیری کنیم.

وی افزود: نمی‌خواهم از دیدگاه دین به این مسئله اشاره کنم که آیا نگهداری حیوانات در فضای آپارتمان‌ها و خانه درست است یا نه، اما هر کسی حق دارد در خانه خودش با آرامش زندگی کند، مؤمن باید مثل آب خنک دل مؤمن را آرام کند، چطور همسایه به خودش حق می‌دهد با آوردن حیوانات (و گاهاً موذی) در فضای مشاع آپارتمان‌ها همسایه‌ها را اذیت کند؟

وی ادامه داد: این حرف را که می‌زنیم می‌گویند شما حقوق حیوانات را رعایت نمی‌کنید، سؤالم این است که واقعاً این حقوق حیوانات چیست؟ آیا اینکه حیوانی را در یک خانه‌ای حبس کنیم، این رعایت حقوق حیوانات است؟

وی با ذکر حدیثی از پیامبر اسلام(ص) و احترام ایشان به حیوانات گفت: احترام به حیوان رعایت حقوق حیوانات است، بهترین، دقیق‌ترین و بیشترین نگاه به حقوق حیوانات را اسلام دارد، اگر حیوانات را در خانه نگه‌ داریم این ظلم به حیوانات است و علاوه بر آن باعث آزار و اذیت همسایه‌ها می‌شود و ایمان را از بین می‌برد.

وی در پایان ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در سال 1358 و تشکیل سپاه هواپیمایی را از جمله مناسبت‌های مهم هفته آتی عنوان کرد و تبریک گفت.

وی گفت: روز نهم دیماه به نام روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است و امام خامنه‌ای نیز این روز را باطل‌السحر فتنه تعبیر کردند، نه دی روزی بود که با حضور مردم فتنه 88 که هشت ماه کشور را درگیر خودش کرده بود باطل شد.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
روشنایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
3
3
احسن....کاملا موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
0
4
دام بزرگ و ابزیان رو که دارین حذف میکتین اینم حذف کنین بره خیالمون راحت ش
مجتبی
|
Germany
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
1
6
مایه تاسف که هر کسی بر اساس فهم ناقص خودش نظر میده
حکیم مهر همچین تعجب کرده که انگار فهم بالایی دارین
همه خودشون رو از اسلام بالاتر میبینن
خوب راست میگه دیگه،محیط نگهداری حیوان تو خونه است؟
متاسفانه در این دوران اهمیت به حلال و حرام کم شده و حیوان بازی هم نمونه ای از همین کم اهمیت شدن حلال و حرام است
مجید
|
United States of America
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
گویا این روحانی سلاح به دست فراموش کرده در این کشور بعد از سه برابر شدن قیمت سوخت در آبان ماه چه ظلم هایی در حق بندگان خدا رخ داد آیا فقط ظلم به حیوانات را میبیند ؟
نظر شما
ادامه