کد خبر: ۵۴۴۸۱

مسئول امور دام مدیریت جهاد کشاورزی اردستان گفت: سالانه ۵۷۰۰ هزار تن شیر در شهرستان اردستان تولید می‌شود که به صورت سنتی در بازار به فروش می‌رسد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «احمد حسامی» با بیان اینکه ۱۰۰ درصد تولیدات شیر شهرستان اردستان در واحدهای کوچک و سنتی روستایی تولید می‌شود، اظهار کرد: در بخش تولید شیر، اردستان در رتبه‌های پایین استان اصفهان قرار دارد، همچنین در بخش دامپروری این شهرستان ۲۵۰۰ بهره‌بردار، فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۷۰۰ تن شیرخام در اردستان تولید می‌شود، افزود: شهرستان اردستان از لحاظ تولید شیر خودکفا است و تمام شیر تولیدی این شهرستان، به صورت سنتی در بازار به فروش می‌رسد.

مسئول امور دام مدیریت جهاد کشاورزی اردستان با بیان اینکه تمام گله شیری شهرستان ۲۵۰۰ رأس است که حدود ۵۰ درصد آن مولد شیر است، تصریح کرد: در سطح شهرستان مرکز جمع‌آوری شیر تا یک ماه پیش وجود داشت، اما به دلایلی همچون کمبود تولید و نداشتن صرفه اقتصادی، تعطیل شد.

همچنین رئیس دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: وظیفه شبکه دامپزشکی بیشتر نظارت بر مراکز تولید و جمع‌آوری شیرخام است و بیشتر شیر تولید شده در اردستان به مصرف شهروندان می‌رسد.

«دکتر میثم استکی» با بیان اینکه در حال حاضر مرکز جمع‌آوری شیر با پروانه فعالیت و مجوز دامپزشکی نداریم، افزود: به دلیل اینکه تعداد دام شیرده شهرستان کم است تنها دو مرکز جمع‌آوری سنتی در منطقه وجود دارد که به صورت فصلی فعالیت می‌کند.



نظر شما
ادامه