کد خبر: ۵۴۴۸۸

مدیرعامل باغ وحش پارک ارم از انتقال «ماوی» ماده پلنگ ده ماهه ایرانی به این باغ وحش خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «الهامی» مدیرعامل باغ وحش پارک ارم در خصوص انتقال ماوی ماده پلنگ ایرانی به باغ وحش ارم گفت: حدودا ۲ ماه قبل درخواست مکتوب خود در خصوص انتقال این ماده پلنگ را به سازمان حفاظت میحط زیست ارائه کردیم.

مدیرعامل باغ وحش پارک ارم افزود: در پی این درخواست مسئولان و کارشناسان حیات وحش تهران و همچنین معاونت سازمان حفاظت محیط زیست از باغ وحش ارم بازدید کردند و موافقت خود را در خصوص انتقال ماوی ماده پلنگ ۱۰ ماهه ایرانی را به این باغ وحش اعلام کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ماوی ماده پلنگ  ایرانی در قسمت قرنطینه جایگاه گربه سانان قرار دارد و بعد از سپری کردن دوره لازم قرنطینه به فضای ۴۰۰ مترمربعی که برای این پلنگ فراهم شده انتقال پیدا می‌کند و تا زمان بالغ شدن  در این فضا زندگی خواهد کرد.

«دکتر محمدزاده» دامپزشک باغ وحش پارک ارم نیز بیان کرد: ماوی ماده پلنگ ۱۰ ماهه ایرانی خرداد ماه سال جاری در اطراف روستای ماوی واقع در شهرستان میانه که توسط برخی از متخلفان محیط زیست در دام افتاده بود، شناسایی و به پارک پردیسان منتقل شد

دامپزشک باغ وحش پارک ارم ادامه داد: این پلنگ جزء گونه پلنگ‌های ایرانی است که به علت فعالیت متخلفان محیط زیست و شکارچیان در معرض خطر انقراض هستند.

وی در خصوص شرایط جسمی ماوی اظهار کرد: تمام معاینات پزشکی بر روی این ماده پلنگ ایرانی انجام شده و هیچگونه بیماری آن را تهدید نمی‌کند.

محمدزاده خاطرنشان کرد: ماوی در حال حاضر در قرنطینه جایگاه گربه سانان قرار دارد و پس از ۱۴ روز به جایگاه اصلی خود انتقال داده می‌شود.


نظر شما
ادامه