کد خبر: ۵۴۴۹۲

وقوع آتش سوزی در یک واحد مرغداری شهربابک، موجب تلف شدن ۱۰ هزار قطعه جوجه مرغ گوشتی و برجا ماندن خسارت زیادی به این واحد پرورش طیور شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت:  آتش سوزی در یک واحد مرغداری در منطقه پاقلعه شهربابک خسارتی بالغ بر ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان برجا گذاشت.

«مجید اسدی» روز شنبه با بیان اینکه صبح امروز این حادثه رخ داده و علت آتش سوزی در دست بررسی است، اظهار داشت: همه جوجه های داخل سالن که حدوداً ۳۵ روزه بودند بر اثر خفگی ناشی از آتش سوزی، دود، کمبود اکسیژن و گاز گرفتگی تلف شدند.

اسدی با اشاره به اینکه آتش سوزی در مرغداری ها منجر به خسارات اقتصادی هنگفتی می شود، عنوان کرد: باید عوامل خطرزایی و قابل اشتعال نظیر پوشال، آبخوری، دانخوری های پلاستیکی  که در صورت بروز آتش سوزی، آتش را به سرعت گسترش میدهند، مد نظر قرار گیرند.

وی در پایان در مورد پیشگیری از بروز آتش‌سوزی در مرغداری‌ها هشدار داد: لازم و ضروری است مالکان مرغداری‌ها سیستم‌های برقی سالن‌های محل نگهداری طیور را کنترل و اجزای به کار برده شده در سالن را تا حد امکان از جنس غیر قابل اشتعال انتخاب کنند.

شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری کرمان واقع است.

 
نظر شما
ادامه