کد خبر: ۵۴۵۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

 «روزنامه القدس العربی» با اشاره به آمار تکان دهنده مبتلایان به بیماری هاری در یمن و مرگ و میر ناشی از آن نوشت: در یمن اگر کسی بر اثر جنگ کشته نشود، با ابتلا به بیماری هاری می میرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، این حال و روز یمنی هاست، از اوایل سال جدید و با شیوع بیماری هاری در نبود امکانات بهداشتی و شیوع گسترده وبا، به گفته منابع رسمی پزشکی، از بین 12 هزار فرد مبتلا به هاری در استان های مختلف یمن، 55 نفر جان خود را از دست داده اند. فرد مبتلا به هاری باید به محض بروز علائم بیماری، واکسینه شود اما واکسن هاری در یمن پیدا نمی شود .

در سال 2018 نیز از بین 13 هزار بیمار مبتلا به هاری، 52 نفر جان خود را از دست دادند .

این آمار و ارقام وحشتناک در کنفرانسی ارائه شد که سازمان "ساختار آینده"، روز شنبه به مناسبت روز جهانی مبارزه با هاری، در صنعا برگزار کرد .

در این کنفرانس طرح ملی مبارزه با بیماری هاری نشان داد این بیماری بر اثر عوامل متعدد، به طور گسترده ای در دوره اخیر در یمن منتشر شده است .

مسئولان دولت انصار الله یمن در این نشست اعلام کردند: با افزایش سگهای ولگرد در صنعا، پایتخت یمن با مشکلات متعددی در زمینه مبارزه با هاری روبروست. این شهر همچنین با مشکل گرسنگی ناشی از جنگ دست به گریبان است و به همین جهت خطر هاری به طور مستقیم مردم را تهدید می کند .

در همین زمینه ماجد المتوکل معاون وزیر کشاورزی دولت انصارلله گفت: "در سالهای اخیر یمن بیش از سایر کشورها از شیوع این بیماری آسیب دیده است. نبود توجهات لازم برای مبارزه با این بیماری در سالهای گذشته، ایجاد سازمانی را ایجاب می کند که بتواند راه حل هایی را برای جلوگیری از شیوع این بیماری و نیز تامین واکسن و سرم مورد نیاز برای پیشگیری و درمان هاری ارائه کند ".
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
1
از12000مبتلابه هاری 55نفرفوت کرده اند ؟؟
اخیرا تعریف بیماری هاری عوض شده است؟
معنی شیوع گسترده همین است؟؟
نظر شما
ادامه