کد خبر: ۵۴۵۵۷
تعداد نظرات: ۵ نظر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر منع ادامه تحصیل ۱۳۴ دانشجوی پزشکی و بازگشت آن ها به حالت قبل واکنش نشان داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «محمد مهدی طهرانچی» در واکنش به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر اینکه ۱۳۴ دانشجویی که از رشته دامپزشکی به پزشکی تغییر رشته داده بودند، از ادامه تحصیل در رشته پزشکی منع شدند و بنابر این مصوبه باید به حالت اول بازگردند، گفت: این مصوبه هنوز به دانشگاه آزاد ابلاغ نشده اما به هر حال شورای سنجش و پذیرش دانشجو در این خصوص تصمیمی گرفته و ما منتظر هستیم این مصوبه همراه با جزئیات آن به دانشگاه ابلاغ شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در شورای سنجش و پذیرش دانشجو، عضو ناظر است و حق رأی ندارد، درباره احتمال اعتراض به این مصوبه، افزود: توصیه دانشگاه آزاد همیشه و همواره این بوده است که قانون در هر شرایطی رعایت شود و ما خودمان را در اجرای قانون در صف اول می‌دانیم.

وی افزود: قبل از مدیریت بنده این ۱۳۴ نفر به رشته پزشکی منتقل شده بودند و اگر در زمان اجرای مصوبه شورا، اعتراضی داشته باشند، خودشان می‌توانند به دیوان عدالت اداری بروند و شکایت خود را طرح کنند اما دانشگاه آزاد اسلامی مجری و مطیع قانون است.

طهرانچی در ادامه به ارسال نامه‌ای از سوی دانشگاه آزاد در خصوص این ۱۳۴ نفر اشاره کرد و گفت: ما در خصوص مصوبه‌ای که در مدیریت قبلی دانشگاه داشت، بحث‌های فنی داشتیم و نامه‌ای را در این باره ارسال کردیم آما آقایان اصلاً توجهی نکردند؛ منتها مسیری که پیش از مصوبه شورا از سوی دانشگاه آزاد طی شد را نمی‌خواهم باز کنم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: ما در این خصوص، مسأله‌ای را طرح کردیم که آیا این موضوع باید در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورد بررسی قرار گیرد یا در شورای دیگر (شورای عالی انقلاب فرهنگی) و ما در این باره یک استدلال قانونی هم داشتیم.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین ترابی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
0
1
اول اینکه اجرای قانون فقط باید در این کشور در مورد این تعداد جوان اجرا شود گرچه صد در صد انتقال شان را ظلم به علم و انسان می دانم در ثانی اگر به اجرا قانون است و قانون عطف به ماسبق میشود با از ابتدا این افراد با هر مدرک و پست و مقام در تمام رشته ها یافته و مدارک شان ابطال و از پست های تخصصی برداشته شوند گرچه آسیبی که از آنان به مملکت و مردم خورده هرگز و هرگز جبران شدنی نخواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
4
4
من بعنوان یک فردی غیر منتفع فکر میکنم این دانشجویان تقصیری در موضوع نداشته اند . با سرنوشتشان بازی نکنید . بگذارید در همان رشته پزشکی ادامه تحصیل دهند .
پاسخ ها
محمد رضا
| United States of America |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
به نظرتون اینجوری در حق دانشجویان پزشکی که با زحمت هر چه تمام‌تر وارد دانشگاه‌ها میشن ظلم نمیشه
مقوله‌ی سلامت و‌ تندرستی، مقوله‌ایه که نخبگان علمی باید به اون ورود کنند.
نمیشه تمام دوران دبیرستان رو به بطالت گذروند و‌چون باباجون یا مامانی استاد دانشگاهه، دامپزشکی قبول شد و به جاش پزشکی خوند!!!
یه دوستی هم‌ اون بالاتر فرمودند:
چون قانون برای شخص دیگه اجرا نمیشه، برای این بچه‌ها هم مباید اجرا بشه.
به نظر من این اقدام بیشتر از وهن پزشکی؛ وهن حرفه‌ی شریف دامپزشکیه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
1
3
خیلی لوث شده عمرا اگر اون دانشجو ها رو برگردونن رشته قبلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
1
2
این افراد پوشش و قربانی شدن برای بعضی از افرااااااااااد.
نظر شما
ادامه