کد خبر: ۵۴۵۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: به دلیل استفاده برخی تولیدکنندگان جوجه یک روزه بوقلمون از حمایت‌های دولتی با افزایش تقاضا فضای بازار به سمت رانتی شدن هدایت شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی ابراهیمی» سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص توزیع جوجه یک روزه بوقلمون دولتی، گفت: متاسفانه هر جایی که جریان توزیع دولتی باشد شاهد حضور دلالان، واسطه و در نهایت شکل گیری مافیا در آن بخش هستیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جوجه یک روزه بوقلمون تقریبا تا 10 سال گذشته از طریق کشورهای اروپایی تامین می‌شد، ادامه داد: با وجود واردات جوجه یک روزه بوقلمون از کشورهای اروپایی همواره  مشکل در تامین آن با اعمال تحریم‌ها وجود داشت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گوشت بوقلمون در حدفاصل بین گوشت قرمز و گوشت مرغ قرار گرفته و نشان داده است به عنوان یک مکمل تامین مواد پروتئینی به خوبی عمل می‌کند، عنوان کرد: طی سال های گذشته مزارع بوقلمون مادر در کشور راه اندازی و امکان تامین جوجه یک روزه بوقلمون نیز در کشور فراهم شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل استفاده برخی تولیدکنندگان جوجه یک روزه بوقلمون از حمایت‌های دولتی با افزایش تقاضا فضای بازار به سمت رانتی شدن هدایت شده است، تصریح کرد: در صورت بروز مشکلات جدی و دریافت گزارش در زمینه تامین و توزیع جوجه یک روزه بوقلمون کمیسیون کشاورزی به موضوع ورود و توضیحاتی از وزارت جهاد کشاورزی دریافت می‌کند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
0
0
سلام
تازه سازمان دامپزشکی در حال صدور مجوز برای واحدهای پرورشی بوقلمون ۲۰۰ قطعه ای روستایی هستند. که اوضاع جوجه بوقلمون که هیچ، صنعت مرغداری را نابود خواهد کرد.
نظر شما
ادامه