کد خبر: ۵۴۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - نماینده جامعه آزمایشگاهیان در شورای عالی نظام پزشکی از برگزاری مراسم گرامیداشت روز آزمایشگاهیان برای اولین بار در کشور خبر داد.
دکتر محمد صاحب‌الزمانی گفت: این مراسم برای اولین بار با همت سازمان نظام پزشکی و همکاری انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی بالینی ایران، انجمن دکتری علوم آزمایشگاهی تشخیصی طبی ایران، انجمن آسیب شناسی ایران و انجمن فن آوران علوم آزمایشگاهی برگزار خواهد شد.

دبیر شورای‌عالی نظام پزشکی با اشاره به 30 فروردین سالروز ولادت دانشمند برجسته ایرانی حکیم جرجانی و روز گرامیداشت جایگاه جامعه آزمایشگاهیان افزود: برای اولین بار ستاد بزرگداشت روز آزمایشگاهیان توسط سازمان نظام پزشکی کشور به ریاست دکتر سیدشهاب‌الدین صدر، رئیس کل سازمان نظام پزشکی در دبیرخانه شورای ‌عالی نظام پزشکی تشکیل شده است.

وی گفت: به همین منظور این ستاد با همکاری انجمنهای تخصصی و صنفی جامعه علوم آزمایشگاهی و آزمایشگاهیان کشور مراسمی را روز سه شنبه سی‌ام فروردین ماه برگزار می کند که در آن از زحمات  جامعه آزمایشگاهیان قدردانی خواهد شد.

صاحب الزمانی در معرفی حکیم جرجانی اظهارداشت: این طبیب نام آور از دانشمندان ایرانی است که برای اولین بار معاینات و راههای تشخیصی بالینی بیماریها را به صورت فارسی در کتابی تألیف کرده و در این راههای تشخیصی، از مایعات بدن مانند ادرار و خون در شناخت بیماریها استفاده کرده است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رها
|
-
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
0
0
تا وقتی که گرایش دامپزشکی از این رشته حذف نشود علوم پزشکی مارا به عنوان کارشناس آزمایشگاه قبول ندارد.لطفا به جای اینکه از این حرکت تقدیر کنید این گرایش را از روی نام این رشته بردارید تا شایان حال ما هم بشود.
باران
|
-
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
0
0
با سلام واحترام
اینجانب سال اخر علوم ازمایشگاهی هستم ولی میخواستم برم برا کاراموزی تو ازمایشگاه انسان کار کنم هم از طرف بیمارستان بهم ج رد دادند هم از طرف سازمان دامپزشکی.
مای بیچاره این همه زحمت میکشیم ولی اخر سر هم الاف وبیکار . اگه ارشد دام هم بخونیم همون آشه و همون کاسه بابا یه راه چاره بذارین پیش رومون . حداقل اسم دام از علوم ازمایشگاهی بردارید ما هم بتونیم بریم تو ازمایشگاه انسان کار کنیم .
نظر شما
ادامه