کد خبر: ۵۴۶۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: صاحبان حیوانات خانگی که متقاضی مسافرت به اروپا هستند، می‌بایست پاسخ آزمایش تیتراسیون آنتی‌بادی ناشی از واکسیناسیون هاری را به کشور مقصد ارائه دهند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان گفت: صاحبان حیوانات خانگی که متقاضی مسافرت به کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا هستند، لازم است، پاسخ آزمایش تیتراسیون آنتی‌بادی ناشی از واکسیناسیون را به مراجع مربوطه در کشور مقصد، ارائه دهند.

«دکتر حسین صالحی» افزود: در همین راستا مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور آمادۀ انجام آزمایش‌های مورد تأیید اتحادیۀ اروپا و سازمان جهانی بهداشت حیوانات می‌باشد.

وی افزود: آزمایش‌هایی که این مرکز برای صدور گواهی مربوطه انجام می‌دهد شامل آزمایش‌های زیر است که به تأیید اتحادیۀ اروپا و سازمان جهانی بهداشت رسیده‌اند و مالکان حیوانات خانگی، قبل از انجام مسافرت به این کشورها و اقدام جهت اخذ گواهی حمل بهداشتی (Certificate) آزمایش‌های لازم را از این طریق انجام دهند.

1- FAVN (Fluorescent Ab Virus Neutralization Test)

2- RFFIT (Rapid Fluorescent Focus Inhibition Test)

3- ELISA AB detection

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Finland
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
0
0
اما در لیست آزمایشگاههای مجاز از نظر اتحادیه اروپا برای تیتراسیون هاری نامی از ایران نیست ! نزدیکترین آزمایشگاه مجاز به ایران در آنکارا و در کشور ترکیه می باشد .
بدون شک صدور مجوز و تاییدیه انجام تیتراسیون هاری برای یک آزمایشگاه رفرنس ایرانی از طرف اتحادیه اروپا ، بسیار مفید و موثر خواهد بود. البته این امر نیاز به پیگیری و جدیت مسئولان سازمان دامپزشکی دارد .
نظر شما
ادامه