کد خبر: ۵۴۶۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

کشتار غیرمجاز دام علاوه بر تهدید سلامت مردم چهره زشتی را به تنگاری این قسمت از شهرستان بویراحمد داده و با بهداشت و سلامتی مردم همچنان بازی می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، کشتار غیرمجاز دام در بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد خصوصا در محور یاسوج-بابامیدان به یک معضل بهداشتی تبدیل شده و تهدیدی جدی علیه بهداشت عمومی به شمار می‌رود که ادامه این روند سلامت مردم را تهدید می‌کند.

در منطقه دشت‌روم بویراحمد به سمت جاده یاسوج-بابامیدان قصابی‌های زیادی هستند که اقدام به کشتار غیرمجاز دام و آویزان کردن لاشه کشتار شده در بیرون از یخچال می‌کنند، البته برخی از قصابی‌های فاقد هرگونه یخچال و امکانات بهداشتی هستند.

کشتار غیرمجاز دام علاوه بر تهدید سلامت مردم چهره زشتی را به این قسمت از شهرستان بویراحمد داده که این وضعیت موجب نارضایتی مردم خصوصاً مسافران عبوری شده است.

به گزارش فارس، یکی از سوژه‌های درخواستی مردم برای پی‌گیری در سامانه فارس من با عنوان «چرا قصابی‌های غیرمجاز تنگاری هنوز فعالیت دارند» است.

 مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص می‌گوید: هر کشتاری که نظارت بر آن نباشد و در محیط کشتارگاه انجام نشود و موازین شرعی در آن رعایت نشود غیر بهداشتی و خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را بیشتر می‌کنند.

«دکتر عبدالله بهمنش» تصریح کرد: بیماری تب کریمه کنگو هیچ علائمی در دام ندارد اما اگر دام به بیماری مبتلا شود بعد از 24 ساعت در اتاق سرد نگهداری شود ویروس از بین می‌رود.

وی  بیان کرد: در منطقه تنگاری و دشت‌روم از هر دو قصابی یک واحد فروش گوشت قرمز می‌کنند که بارها تذکرات لازم به این واحدها داده شده و تا حدودی اوضاع بهتر شده اما مشکلات همچنان به قوت خود باقی است.

این مسؤول با بیان اینکه خواستار تعطیلی مراکز عرضه گوشت قرمز در تنگاری و دشت‌روم هستیم افزود: بارها گفتیم که قصابی‌ها دام‌های خود را در کشتارگاه یاسوج به صورت شرعی و بهداشتی ذبح کنند که 24 ساعت بعد از نگهداری در یخچال به صورت رایگان برای آنها فرستاده می‌شود.

بهمنش با بیان اینکه قرار دادن لاشه گوشت در فضای بیرون موجب ابتلا به انواع ویروس‌ها می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کنند و همه بار روی دوش دامپزشکی است در حالی که مثلا محیط زیست باید مدعی خونابه‌هایی باشد که در روز روشن در معابر روان است و یا بهداشت محیط باید به وظیفه خود عمل کند و حتی راهداری هم در اینجا مسوول است و باید با تجاوز به حریم راه توسط این عده برخورد کند.

وی با انتقاد از برخی مسوولانی که به جای عمل به وظیفه خود منطقه‌ای عمل می‌کنند افزود: ما ضابط قضایی هستیم و تاکنون 200 پرونده در این زمینه تشکیل داده‌ایم و شنیده‌اید که در این راه حتی کتک هم خورده‌ایم.

بهمنش به نشستی که قرار بود چهارشنبه همین هفته و با عنوان ستاد پیشگیری از جرم استان ویژه قصابان متخلف برگزار شود اظهار کرد: رئیس‌کل دادگستری بنا به سفری که به تهران داشتند این جلسه لغو و به هفته آینده موکول شد که امیدواریم خبرهای خوبی از این نشست به اطلاع مردم برسد چرا که ادامه این روند موجب بروز مشکلات بهداشتی و همچنین  بیماری‌های خطرآفرین شود.

وی با بیان اینکه قصابی‌های متخلف و غیر قانونی در تنگاری هیچ بهانه‌ای برای ادامه کار ندارند افزود: ما حتی حاضریم که گوشت و لاشه مورد نیاز آن‌ها را به صورت مجانی به صورت بهداشتی در اختیارشان قرار دهیم چرا که فاصله کشتارگاه با آن‌ها بسیار کوتاه است و در صورتی که چنین خواسته‌ای اجابت نشود دلیل بر ادامه منفعت طلبی و سودجویی خواهد بود.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
0
2
این چه حرفیه که: ما حاضریم لاشه و گوشت آنها را مجانی در اختیارشون قرار دهیم:مگه خون آنها از خون بقیه قصابان استان رنگین تراست؟ این چه حرفی غیر قانونی و غیر منطقیه که مدیرکل دامپزشکی می‌گوید ................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
1
0
چون حجم کشتار در آن منطقه بسیار بالا هست احتمالا پیمانکار کشتارگاه جهت بازاریابی این خدمت رو رایگان ارائه میدهد.
نظر شما
ادامه