کد خبر: ۵۴۶۴

حکیم مهر - با مثبت شدن نتایج آزمایشگاه مرجع در خصوص تایید مشمشه، با حفظ شرایط قرنطینه ای برای ببر ماده وارداتی، باغ وحش تهران در ایام عید بازگشایی شد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: مشمشه از جمله امراضی محسوب می شود که در دامها چاره ای جز معدوم سازی ندارد. اما در موارد خاص با تشکیل کمیسیون در مورد آن تصمیم گیری می شود.

دکتر محسن دستور افزود: درباره وضعیت ببر بیمار موجود، کمیسیونی تشکیل شده و قرنطینه تنها راه ممکن انتخاب شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مورد خاص بوده و نیاز به برگزاری جلسات کارشناسی بیشتر برای تصمیم گیری نهایی دارد.

دستور ادامه داد: از آنجایی که بخشی از تصمیمات درباره این جاندار باید با نظر کارشناسان سازمان محیط زیست لحاظ شود، احتمال می رود که جلسات بعدی به زودی تکلیف ببر بیمار را مشخص کند.

وی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور سلامت سایر حیوانات باغ وحش تهران را تایید می کند و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.

اعلام برنامه های ویژه سازمان دامپزشکی در سال جهاد اقتصادی

رییس سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: از آنجایی که وجود بیماریهای مشترک برای جامعه انسانی خطرساز است، بنابراین این سازمان همواره سلامت جانداران باغ وحش را تحت کنترل دارد.

دستور تاکید کرد: برای ادامه حیات ببر ماده وارداتی نیاز به برگزاری جلسات مشترک و رصد لحظه ای حال این جاندار است.

وی اظهار داشت: تاکنون آزمایشات زیادی بر روی این جاندار و سایر جانداران باغ وحش تهران انجام شده و در آخرین بررسیها دلیل بیماری این جاندار وارداتی مشمشه مشخص شده است.

دستور در پایان گفت: در سال جهاد اقتصادی که از سوی رهبر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، این سازمان برنامه های ویژه ای در بخش دام، طیور و آبزیان کشور دارد که به زودی اعلام می شود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه