کد خبر: ۵۴۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه ارتقای سلامت خانواده، عامل عمده پیشگیری و کاهش هزینه های درمانی در کشور است، گفت: آحاد مردم با تغذیه سالم و رعایت نکات بهداشتی، نقش موثری در ارتقای بهداشت جامعه دارند.
دکتر 'محسن مشکوه ' در آستانه هفته سلامت افزود: باتوجه به اینکه مواد غذایی از گیاه و دام تهیه می شود بنابر این سلامت محصولات غذایی با منشای حیوانی همچون شیر، تخم مرغ و گوشت که میزان فساد پذیری آن ها بالا است از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.
این متخصص بهداشت مواد غذایی اظهار داشت: با توجه به اینکه مواد غذایی با منشای حیوانی در مقایسه با مواد با منشای گیاهی، بیشتر در معرض عوامل بیماری زا و آلوده کننده قرار دارد، لذا باید مراحل تولید، نگهداری، توزیع و مصرف آن ها با دقت بیشتری انجام شود.
مشکوه گفت:‌ اگر چه دستگاه های نظارتی چون سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت و درمان باید بر مراحل تولید، نگهداری و توزیع این مواد توجه خاصی داشته باشند اما مهم ترین گروه موثر در فرآیند بهداشتی بودن این مواد، مردم و مصرف کنندگان هستند که باید توجه خاصی در تهیه و مصرف این مواد داشته باشند.
وی تهیه مواد غذایی به ویژه با منشای حیوانی از مراکز معتبر و مجاز را نخستین گام در ارتقای بهداشت و سلامت جامعه و خانواده ها عنوان کرد و گفت: خانواده ها حتی با خرید گران تر این محصولات از مراکز مجاز، می توانند سهم موثری در ارتقای سلامت خانواده و کاهش هزینه های درمانی داشته باشند.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه همیشه پیشگیری و ارتقای سلامت، هزینه کمتری از درمان دارد، افزود: افزایش آگاهی مردم در زمینه نحوه تهیه، نگهداری و مصرف درست مواد غذایی، عامل عمده ای در ارتقای سلامت خانواده و جامعه است.
مشکوه، توجه به برچسب نصب شده روی مواد غذایی و نگهداری مناسب این مواد در منازل را از دیگر مراحل تهیه و نگهداری مواد غذایی عنوان کرد و گفت:‌ باید به تاریخ تولید و مصرف این محصولات و همچنین نکات بهداشتی قید شده روی برچسب مواد غذایی توجه شود.
وی کنترل و نظارت بر زنجیره تهیه مواد غذایی از مزرعه تا آشپزخانه را ضروری دانست و گفت:‌ هر نوع اختلال در این مسیر می تواند منجر به بروز بیماری های مختلف به ویژه بیماری های دستگاه گوارش شود.
این کارشناس مواد غذایی افزود: براساس آمارهای جهانی، بیماری هایی که از طریق مواد غذایی ایجاد می شود پس از بیماری های ریوی و دستگاه تنفسی، دومین رتبه را به خود اختصاص داده است.
گفتنی است هفته سلامت از 18 تا 24 فروردین در کشور برگزار می شود.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دكترحقگو
|
-
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۵
0
0
خدا پدر كسي را بيامرزد كه هزينه تحصيل .......... دانشگاه آزاد داد . در آن تاريخ بخوبي كارشناسان سازمان دامپزشكي يادشان هست چه اعتراضات وسيعي براي اين پرداخت ..... شد .............................
یک دامپزشک
|
-
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
0
0
دنیا به دلیل بیان این جمله و نیز تقسیم بندی جدید بیماری ها از آقای {دکتر} مشکوه سپاسگزار است.
نظر شما
ادامه