کد خبر: ۵۴۶۵۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها وضعیت کنترل بیماری‌های دامی و مشترک دام و انسان مطلوب است و جای هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بنابر آخرین ارزیابی‌ها تاکنون کنترل بیماری‌ها دامی و همچنین بیماری‌های مشترک دام و انسان مطلوب بوده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر علیرضا رفیعی پور» درباره آخرین وضعیت بیماری‌های دامی ناشی از انباشت دام در واحد‌های دامداری اظهار کرد: اگر چه تراکم و انباشت دام در واحد‌های دامداری می‌تواند شرایط بروز و شیوع بیماری‌های دامی را هموار کند، اما بر اساس آخرین ارزیابی‌ها وضعیت کنترل بیماری‌های دامی و مشترک دام و انسان مطلوب است و جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد .

او افزود: دامداران با رعایت دقیق شرایط امنیت زیستی علیه بیماری‌های مشترک دام و انسان و انجام به موقع واکسیناسیون بر علیه بیماری‌ها اقدامات پیشگیرانه‌ای در استان‌های مختلف در خصوص بیماری‌های مشترک دام و انسان انجام دادند که این امر موجب شده علیرغم تراکم دام در واحد‌های دامداری گزارشی مبنی بر شیوع بیماری نداشته باشیم .

اقدامات مراقبتی همچنان ادامه دارد/ ضرورت کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری در واحد‌های دامداری

 رفیعی پور در توصیه‌ای به منظور رفع انباشت دام در واحد‌های دامداری به مسئولان ذیربط گفت: با توجه به مباحث بهداشتی و پیشگیرانه که یک قسمت آن به مواد بیولوژیک و واکسن باز می‌گردد از این رو سازمان دامپزشکی تمامی تلاش خود را در راستای تامین و توزیع به موقع واکسن علیه بیماری‌ها به کار می‌گیرد، اما به دامداران هم توصیه می‌شود از رفت و آمد‌های غیر ضروری در واحد‌های دامداری که خود عامل انتقال بیماری است پرهیز کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: تا زمانی که رفت و آمد‌های غیر ضروری توسط دامداران در واحد‌های دامداری کاهش یابد و از طرفی تامین و تزریق به موقع واکسن صورت گیرد این امکان وجود دارد که در حوزه بیماری‌ها با اعمال مدیریت‌های دقیق به اهداف خود دست یابیم.

او با اشاره به اقدامات سازمان دامپزشکی به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری‌های دامی گفت: با توجه به کاهش کانون بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی امسال اقدامات ایمن سازی دام‌ها را با همکاری دامداران به موقع انجام داده است ضمن آنکه اقدامات مراقبتی همچنان ادامه دارد.

رفیعی پور درباره اینکه آیا سازمان دامپزشکی با صادرات دام زنده به منظور رفع انباشت و تراکم دام در واحد‌های دامداری موافق است، بیان کرد: مسئولیت اجازه صادرات با وزارت صمت است و سازمان دامپزشکی در خصوص صادرات و واردات تنها به مسئولیت بهداشتی خود عمل می‌کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره آخرین وضعیت واردات گوشت قرمز گفت: امسال همانند سال‌های گذشته واردات گوشت تنها در حد ۱۰ درصد نیاز کشور انجام می‌شود و جای هیچگونه نگرانی مبنی بر واردات انبوه وجود ندارد.

این مقام مسئول در پایان درباره اینکه آیا افزایش واردات دام زنده و گوشت قرمز در سال ۹۸ را تایید می‌کنید، تصریح کرد: امسال دام زنده به هیچ عنوان وارد کشور نشده و بنابر آمار میزان واردات گوشت قرمز کمتر از سقف ۱۰ درصد بوده است.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
0
0
ضرورت اجرای ماده ی 19 حداقل در کشتارگاههای صنعتی پس کی اجرا می شود بزاریم هر غلطی کارفرما می خواد بکنه.آخرش بگه چون پولو از من می گیری باید به حرفه من کنی.آقای دکتر به عنوان بالاترین فرد چرا می گذاری این قدر در کشتارگاههای صنعتی به مسئولین فنیبهداشتی توهین کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
0
0
تعریف کلمه مطلوب چیست!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
0
فقط !
سیستانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
0
0
درود و سپاس...
نظر شما
ادامه