کد خبر: ۵۴۶۶۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
طی نزدیک به ۳۰ سال فعالیت:
«دکتر ناصر قفلی» در سال ۱۳۴۳ پس از کسب مدرک دکتری دامپزشکی در آلمان به ایران بازگشت و در زمینه مرغداری به همراه همسر آلمانی خود، کسب و کار جدیدی را ایجاد کرد ...

حکیم مهر: رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: در سن ۸۳ سالگی تنها آرزوی من ساخت ۴۰ هزار کلاس درس در کشور برای سنین مختلف است که امیدوارم با همکاری دولت و خیرین این خواسته به سرانجام برسد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر ناصر قفلی»، خیّر مدرسه‌ساز ایران زمین است که در سال‌ ۱۳۱۵ دیده به جهان گشوده و در سال ۱۳۴۳ پس از کسب مدرک دکتری دامپزشکی در آلمان به ایران باز گشت و در زمینه مرغداری به همراه همسر آلمانی خود، کسب و کار جدیدی را ایجاد کرد

قفلی در بیست‌و هفتمین سال تأسیس مرغداری، تصمیم به ساخت یک بیمارستان گرفت. اما برادرش «حاج‌حبیب‌الله» به ناصر پیشنهاد می‌کند که با توجه کمبود فضاهای آموزشی در کشور برای ساخت مدرسه همت کند. این پیشنهاد آغاز راهی می‌شود تا او مدارس متعددی را در نزدیک به ۳۰ سال فعالیت خود به عنوان خیرمدرسه ساز در نقاط مختلف کشور بنا کند.

وی افزود: ۴۰ هزار کلاس درس نیمه کاره در کشور وجود دارد که از این تعداد ساخت ۱۶ هزار کلاس درس بر عهده خیرین است و ۲۴ هزار کلاس درس را نیز باید دولت بسازد که هنوز به سرانجام نرسیده است.

قفلی گفت: برای کودکان استثنایی هم ۲۰۰ مدرسه نیاز است و در ۱۴ استان کشور هنوز مدرسه‌ای برای کودکان و نوجوانان مبتلا به اوتیسم  وجود ندارد که باید در این باره اقدام های لازم انجام شود. البته اگر خیرین نتوانستند برای ساخت ۱۴ مدرسه برای کودکان اوتیسم اقدام کنند، قول می‌دهم ساخت این مدارس را به اتمام برسانم. اما آرزوی من ساخت همان ۴۰ هزار کلاس درس در کشور است.

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز با تاکید بر اینکه از سال‌های گذشته تاکنون بیش از ۴۰ درصد از مدارس توسط خیرین ساخته شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال های اخیر مشکلات اقتصادی دولت بر توسعه و نوسازی مدارس تاثیر گذاشته است، بیشتر از ۵۰ درصد از مدارس توسط خیرین ساخته شد.

قفلی درباره استان‌هایی که با کمبود مدرسه مواجه هستند، بیان کرد: کمبود مدرسه در بیشتر استان‌های کشور وجود دارد. به عنوان مثال در ۲۰۰ منطقه سیستان و بلوچستان نیاز به ساخت مدرسه است که خیرین قرار است برای ساخت آن اقدام کنند. همچنین در استان تهران و کرج و بیشتر کلان شهرها به دلیل مهاجرپذیر بودن آنها، نیاز به ساخت مدرسه است. ولی به رغم تلاشی که خیرین مدرسه ساز دارند، همچنان کمبودهای زیادی دیده می‌شود و امید است با کمک خیرین بخشی از این کمبودها جبران شود.

این خیر مدرسه ساز در خصوص اینکه آیا دولت برای ساخت مدرسه به خیرین کمک می کند یا خیر؟ اظهارداشت: دولت به دلیل مشکلاتی که در بودجه و اداره کشور داشت، تا حد توان برای ساخت مدرسه به خیرین کمک کرد. برای سال ۹۹ نیز رقمی که برای احداث و نوسازی مدرسه پیش بینی شده که ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان است. البته باید خیرین نیز همین رقم را آورده داشته باشند تا این بودجه پیش بینی شده دولت برای ساخت و نوسازی مدرسه به خیرین تعلق گیرد.

قفلی با تاکید بر اینکه خوشبختانه خیرین مدرسه ساز حمایت‌های همه جانبه برای کمک دارند، تصریح کرد: مجمع خیرین با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهد فرد خیر را پیدا می کند ولی مدرسه را سازمان نوسازی (سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور) می‌سازد و در ادامه نیز آموزش و پرورش کار تامین معلمان مدارس ساخته شده را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در بعضی از مناطق مدرسه ساخته شده اما به دلیل مشکلات بدی آب و هوا و ریزگردها ساکنان آن منطقه مجبور به مهاجرت شدند، خاطرنشان کرد: این موضوع سبب شد تا  تعدادی از مدارس بدون استفاده باقی بماند. اما دقت و مطالعه جامع خیرین برای اینکه در کجا مدرسه ساخته شود بیشتر شده تا برای افراد کم برخوردار نیز امکانات آموزشی فراهم شود.
 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
1
7
دکتر پرافتخارررررررررر
ناشناس
|
Singapore
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
1
8
ناز شصت‌این دکتر دامپزشک بافکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
0
8
خیرین مدرسه بسازن .پول نفت هم خرج تحصیل اقا زاده ها در اروپا و امریکا بشع
حسین ترابی
|
United States of America
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
1
3
دکتر قفلی همچون زنده یاد دکتر رحیمیان از افتخارات دامپزشکان و دست اندرکاران صنعت مرغداری ایران بوده و هستند و عمرشان دراز باد.ایکاش مرغداران بزرگ و کوچک ایران کمی از تعهد کاری و انسانی و اجتماعی ایشان را می آموختند اما افسوس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
1
2
سلام سر کار خانم قفلی چندین مدرسه توسط حضرت عالی در شهرستان خواف ساخته شد کمال تشکر و قدردانی داریم سر کار خانم قفلی کمک خیر خواهان شما برهیج کس پوشیده نیست آفرین بر شما سر کار خانم یک خانم در شهرستان تربت حیدریه سید اولاد حضرت زهرا هست بدون مسکن وبدون لوازم زندگی هیج ندارد از حضرت عالی در خواست کمک داریم این بنده حقیر مسئوال ساختمان سازی اموزش وپرورش خواف حال از شما استداعا کمک برای این سید بزرگوارم لطف و محبت فرمایید شماره من ۰۹۱۵۰۰۶۵۴۵۷ خزاعی زوزنی لطف محبت شما من دیدم در شهرستان خواف انشااله دستگیری آخرت برای شما وکلیه خیرین باشد دعاگوی شما در کنار حرم امام هشتم هستیم
ستایش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
1
3
واقعا مردی مهربان و نیکویی هست من افتخار دارم به یک همچی مردی باعث افتخار دانش آموزان ایران است زنده باد ناصر قفلی
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
0
0
درهمه کشورها خیر وجود دارد این که فقط دولتها مسئول ساخت مدرسه و بیمارستان و ..، باشند یک امر طبیعی است و داوطلب بودن با سرمایه شخصی برای انجام کارخیر توفیقی است که کمتر کسی ان را دارد
البته توزیع عادلانه ثروت و فرصت اموزش و .... باید در برنامه های دولت قرارگیرد
و کار خیر اضافه بر کار دولت باشد تا شاهد شکوفایی هرچه زودتر و سریع تر نسلهای ایند کسور بشود
سال 89 افتخار اشنایی با دکتر قفلی را داشته ام و از نزدیک با ایشان اشنا شده ام
همیشه سالم و تندرست باشید مرد خدا
نظر شما
ادامه