کد خبر: ۵۴۷۰

حکیم مهر - خانه شیر که طی دوره هفتم و هشتم در مجلس شورای اسلامی مطرح و مراحل تدوین آن سپری شده است، باید در سال جهاد اقتصادی به نتیجه رسیده و وضعیت شیر و فرآورده های آن را ساماندهی کند.

نایب رییس فراکسیون صنایع غذایی با اعلام این مطلب گفت: خانه شیر به عنوان یک تشکل مردم نهاد از دوره هفتم مجلس شورای اسلامی مطرح بوده و در دوره هشتم به شکل جدی تری و با حمایت دولت نیز مورد بررسی قرار گرفت و اکنون به صورت طرح و لایحه در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار دارد.

امیری افزود: در سال جهاد اقتصادی باید خانه شیر به عنوان مهمترین رکن سیاستگذاری و ساماندهی شیر و فرآورده های آن به نتیجه رسیده و مراحل راه اندازی آن نیز آغاز شود.

حذف یارانه شیر به نفع سلامت مردمی است

وی خاطرنشان کرد: حذف یارانه شیر در شرایطی که همه کشورها برای افزایش سرانه مصرف شیر مردم یارانه پرداخت می کنند، اقدام عجولانه ایست که باید در اجرای آن تجدیدنظر شود.

امیری ادامه داد: هرچند شکل فعلی پرداخت یارانه شیر مورد تایید اعضای فراکسیون صنایع غذایی نیست و به نظر می رسد حمایت آن به سمت دامدار بتواند منافع دامدار و فعالان صنعت غذا را فراهم کند، اما حذف آن و واریز آن به حساب مصرف کننده نه می تواند به سلامت مردم منجر شود و نه منافع دامدار را به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: در صورتی که خانه شیر تاکنون راه اندازی شده بود، تصمیم درست در فضای تولید و توزیع توسط فعالان حوزه صورت می گرفت و عواقب ناشی از حذف یارانه نیز به جامعه تحمیل نمی شد.

نماینده زرند و کرمان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فراکسیون صنایع غذایی تلاش می کند در سال جهاد اقتصادی برای به اتمام رسیدن طرحهای بزرگ بر زمین مانده حوزه صنعت غذا و کشاورزی اقدامات موثری کند که بدون شک خانه شیر یکی از آنهاست.

 

 

نظر شما
ادامه