کد خبر: ۵۴۷۱۸

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: نگهداری گونه‌های جانوری وحشی توسط اشخاص ممنوع است و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «عارف شادکام» گفت: هیچ شخص حقیقی و یا حقوقی و موسسه‌ای بدون اخذ مجوز از این اداره کل اجازه تحویل و یا نگهداری گونه‌های جانوری وحشی را ندارد.

وی افزود: به همین منظور از مردم و دوستداران محیط زیست خواستاریم که در صورت مواجهه با گونه‌های حیات وحش مصدوم و یا گرفتار به هر دلیلی این حیوانات را صرفا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان و یا ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان تحویل دهند.

شادکام ادامه داد: با توجه به آمار بالای حیات وحش آسیب دیده که به ادارت تحویل داده می‌شود، ضرورت داشتن یک مرکز مجهز بازپروری حیات وحش کاملا احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: یک مرکز مجهز بازپروری حیات وحش نه تنها در تیمار و درمان حیوانات آسیب دیده و بازگشت آنها به طبیعت موثر است بلکه می‌تواند زمینه آموزش و تحقیقات علمی در این خصوص را فراهم کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تالش از افزایش توجه مردم نسبت به حفاظت از پرندگان شکاری ابراز خرسندی کرد و گفت: امروز یک بهله عقاب صحرایی و یک دارکوب در شهرستان تالش پس از تیمار رها سازی شد.

وی اظهار کرد: این پرندگان که به دلیل آسیب‌های سطحی از ناحیه بال توانایی پرواز خود را از دست داده بودند و توسط دوستداران محیط زیست به اداره محیط زیست تالش تحویل داده شده بودند پس از دو روز تیمار و تغذیه و بهبود شرایط زیستی در منطقه حفاظت شده لیسار رها سازی شدند.

 

نظر شما
ادامه