کد خبر: ۵۴۷۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

تازه ترین عضو دانشگاه نظامی علوم بهداشتی  (USUHS)لبخندی گشاده بر لب دارد و عاشق این است که پشت گوش هایش را بخارانند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITpet ، این سگ که هنوز 2 ساله نشده  Shetland نام دارد و نیم گُلدن رتریورو نیم لابرادور رتریور است. پائیز امسال او به مقام «دریابان» در نیروی دریایی و همچنین استاد دانشکدۀ روانشناسی بالینی در دانشگاه  USUHS در منطقۀ   Bethesda واقع در مریلند ایالات متحده رسید .

مدیر دانشگاه  USUHS آقای  ArthurKellermann دربارۀ  Shetland می گوید: «او تنها برای بالا بردن روحیۀ دانشجویان اینجا نیست؛ او برای تدریس به اینجا آورده شده است.»

وی اذعان دارد وقتی دانشجویان با او در تعامل هستند ارزش کمک گرفتن از حیوانات در درمان را به خوبی درک می کنند .

استفاده از سگ های تعلیم دیده در امور درمانی و یا کارهای روزمرۀ افرادی با ناتوانی های خاص از دهۀ 80 و 90 میلادی آغاز شد و کم کم افراد متوجه شدند که چگونه حیوانات می توانند بر روی سلامت انسان تأثیرگذار باشند .

اما سگ های یاریگر گونه های متفاوتی دارند: سگ های خدماتی مانند سگ هایی که راهنمای افراد نابینا هستند و یا به افرادی با ناتوانی های خاص کمک می کنند. سگ های درمانگر که می توانند حیواناتی خانگی باشند که به ملاقات افراد در بیمارستان ها، مدارس و یا آسایشگاه ها می روند و در آخر سگ هایی بسیار تعلیم دیده هستند مانند سگ بلژین مالینویز  (Belgian Malinois) که اخیراً به کشته شدن ابوبکر بغدادی کمک کرد .

Shetland نیز یک سگ تعلیم دیدۀ نظامی است که آموزش دیده تا به بیماران کمک های روحی و جسمی دهد و همچنین با سایر افراد ارتباط خوبی برقرار کند. MaryConstantino معاون امور اجتماعی در مرکز پزشکی ارتش WalterReed اظهار می کند: «مقام و رتبه در اینجا روشی برای ادای احترام و همچنین استحکام پیوند میان اعضا و کارکنان،بیماران،و سگ هاست.سگ های خدماتی ما مدالی به گردن آویزان نمی کنند اما نشان رتبه هایشان را بر تن دارند .»

USUHS دانشگاهی است که پزشکان، دندانپزشکان، پرستارها و سایر خدمات بهداشتی و درمانی را برای ارتش آموزش می دهد. دو سگ از 7 سگی که در این مرکز مشغول به خدمت هستند، Sully سگ امدادگر ارتش (که سگ خدماتی سابق پرزیدنت  George H.W.Bush بوده) و  Dillon گروهبان دریایی در مراسم رسمی اعطای حکم  Shetland در ماه دسامبر حضور داشتند .

از سال 2007 میلادی سگ های مرکز  WalterReed در محوطۀ دانشگاهی در مأموریت های ارتش،دریایی، نیروی هوایی شرکت می کنند. آنها جلیقه های مخصوصی می پوشند که درجه و خدمت نظامی آنها را معرفی می کند. این سگ ها با بیماران در مراکز درمانی دیدار می کنند و به بالا بردن روحیۀ بیمار و خانواده اش کمک می کنند .

Lisa Moores سرهنگ بازنشسته و معاون دانشگاه  USUHS برای ارزیابی و توسعۀ شغلی می گوید: «اما نقش Shetland بسیار متفاوت است. دانشجویان ما در طول دورۀ تحصیل خود با سگ های درمانگر سر و کار دارند و لازم است که بدانند این سگ ها چه کارهایی را می توانند و چه کارهایی را نمی توانند انجام دهند. در هر مرکز درمانی نظامی که قدم بگذارید، سگ های درمانگر را می بینید که در بیمارستان ها، کلینیک ها و گاهاً حتی در بخش  ICU حضور دارند. سگ ها همچنین نقش حیاتی در کمک به افراد نظامی دارند که دچار اختلال روحی استرس پس از سانحه هستند .»

وی افزود: «لازم است دانشجویان یاد بگیرند که چه کسی می تواند بیمار یک سگ یا حیوان درمانگر قرار بگیرد.و در اینجا با حضور  Shetland در برنامه های آموزشی دانشجویان با تأثیر او برروی بیمار بهتر آشنا می شوند .»

جای تعجب نیست که دانشجویان توسط این استاد جدیدشان بسیار تشویق و ترغیب می گردند .

BrelahnWyatt یک ستوان نیروی دریایی و دانشجوی سال دوم پزشکی در این باره می گوید: «سگ های مرکز  WalterReed معمولاً به طور مرتب از 1500 دانشجوی  USUHS بازدید می کنند؛اما حضور دائم  Shetland در اینجا بسیار عالیست .»

Wyatt  در ادامه می گوید تنها چیزی که تا پیش از این دربارۀ این سگ ها می دانست و یا بهتر است بگوئیم تصور می کرد که می داند این بود که"کسی نباید به آنها دست بزند یا نوازش کند!اما حضور  Shetland در این مرکز که هم یک سگ درمانگر و هم سگی خدماتی است به او آموخته که می توان او را نوازش کرد .

این مرکز غیر دولتی این سگ ها را به منظور «کنترل استرس و اضطراب» برای مأموریت های برون مرزی نظامی و همینطور سگ های خدماتی را برای سربازان بازنشسته با ناتوانی های خاص و امدادگران غیرنظامی در اختیار می گذارد .

به گفتۀ  Valerie Cramer مدیر مؤسسۀ سگ های امدادگر  America’sVetDogs :سگ ها به ویژه در تعامل با نظامیان و سربازهای ارتش بسیار مفید و کمک کننده هستند ."

معمولاً افرادی که بیمار هستند شاید به سختی با فرد دیگری گفتگو کنند اما با وجود یک سگ شاید به اصطلاح یخ آنها زودتر آب شود و راحت تر به حرف آیند .

Cramer در ادامه می گوید: «در حالی که سگ های خدماتی آموزش دیده اند تا در هر دو جنبۀ مشکلاتی جسمی و روحی به کمک فرد بیایند به عنوان مثال وقتی سرباز بازنشسته ای کابوس می بیند او را به آرامی بیدار می کنند اما سگی مثل  Shetland سگ هایی ویژه هستند .»

اعطای درجۀ نظامی به سگ ها جوک نیست که به آن بخندیم!آنها می توانند ترفیع مقام بگیرند همانطور که  Dillon در سال 2018 از یک کارشناس ساده به مقام گروهبانی ارتش رسید و یا حتی به دلیل بد رفتاری ممکن است تنزل مقام بیابند .

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
1
0
چه چيزا،درجه اونم به سگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
1
0
این چه تیتریه آخه
نظر شما
ادامه