کد خبر: ۵۴۷۸۶

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قرچک گفت: به دنبال راه‌اندازی واحدهای غیرفعال در شهرستان هستیم و مشکلات واحدهای غیرفعال دامداری‌های سبک‌سنگین و دام‌های شیری را در کمیسیون رفع موانع تولید مطرح شده تا از تحصیلات بانکی با بهره کم برخوردار شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «علی‌محمد حسینی» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قرچک صبح امروز شنبه در خصوص تولید گوشت دام سنگین و سبک در قرچک، اظهار کرد: شهرستان قرچک از نظر وسعت سرزمینی نسبت به سایر شهرستان‌ها کوچک است ولی با وجود وسعت کم حداکثر تلاش خود را به کاربستیم تا بتوانیم از امکانات موجود بهره لازم و کافی را ببریم.

 وی گفت: در این شهرستان ۵۰ دامداری پرواری فعال و ۳۸ دامداری مجوز دار و غیرفعال وجود دارد که در این دامداری‌ها ۱۰ هزار ۹۸۰ دام سنگین پرواری وجود دارد که روزانه ۶ هزار کیلو گوشت تولید و به بازار عرضه می‌شود، آمار سالیانه تولید گوشت به رقم ۲ هزار و ۲۰۰ تن می‌رسد.

حسینی افزود: حدود ۳۰ واحد تولید گاوهای شیری در قرچک فعالیت می‌کنند و ۱۳ واحد نیز غیرفعال هستند در واحد تولیدی هزار و ۱۲۰ رأس دام وجود دارد روزانه ۱۵ هزار و ۸۰۰ کیلو شیر تولید می‌شود که این تولید در سال به رقم ۵ هزار و ۷۰۰ تن می‌رسد که بیشتر شیرهای تولیدی به کارخانه‌های لبنی در شهرستان و شهرستان‌های هم‌جوار ارسال می‌شود.

وی در خصوص دام سبک در شهرستان، گفت: در حال حاضر ۱۸۷ واحد دامداری فعال در شهرستان وجود دارد که در این واحدهای فعال بیش از ۶۵ هزار رأس دام سبک موجود است که روزانه ۲۳ هزار و ۶۰۰ کیلو گوشت دام و سبک تولید می‌شود و با این رقم سالانه ۱۳۲۰ تن می‌رسد.

حسینی در خصوص واحدهای تولیدی مرغ گوشتی در شهرستان، اظهار کرد: ۱۴ واحد مجوز دار اقدام به تولید مرغ گوشتی می‌کردند که از این تعداد ۴ واحد فعال هستند و الباقی به خاطر مشکلات صنفی غیرفعال شدند.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر ۲۳۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در ۴ واحد تولیدی وجود دارد که روزانه ۸ هزار و ۹۰۰ کیلو مرغ گوشتی به بازار عرضه می‌کند، سالانه عقب سالیانه به عدد ۲ هزار و ۹۰۰ تن می‌رسد تولیدات واحدهای صنفی مدام به کشتارگاه‌های عرضه مرغ در تهران و سایر شهرستان‌ها ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قرچک عنوان کرد: شهرستان در حوزه تولید گوشت دام سنگین سبک و مرغ گوشتی بیش از ۶۴۲۰ تن پروتئین تولید و به بازار عرضه می‌کند، همچنین در حوزه تولید شیر و لبنیات نیز ۵ هزار و ۶۰۰ کیلو شیر تولید می‌کند و به کارخانه‌های لبنی عرضه می‌کنند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال راه‌اندازی واحدهای غیرفعال در شهرستان هستیم و مشکلات واحدهای غیرفعال دامداری‌های سبک‌سنگین و دام‌های شیری را در کمیسیون رفع موانع تولید مطرح کرده تا از تحصیلات بانکی با درصد کم برخوردار شوند.


نظر شما
ادامه