کد خبر: ۵۴۷۹۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
 
 

حکیم مهر: اولین کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از اواخر سال 1396 تاکنون در روز یکشنبه مورخ 15 دیماه 1398 در سطح استان کرمانشاه در یک منزل شخصی در مرکز شهرستان صحنه در ماکیان بومی بروز کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، واقعه بدین شرح بود: در تاریخ 15 دیماه 1398 فردی از اهالی شهرستان صحنه به اداره دامپزشکی این شهرستان مراجعه کرده و گزارش تلفات شدید در طیور بومی خود را که در منزل نگهداری می کرد ارائه داد.

کارشناسان بیماریاب از دامپزشکی سریعاً به محل مراجعه کردند و پس از بررسی مشخص شد مراجعه کننده در سه روز گذشته از یک وانت بار دوره گرد تعداد 70 قطعه خروس خریداری نموده و به محل نگهداری طیور بومی خود که یک منزل متروکه در مرکز شهرستان صحنه است، منتقل کرده است. پس از دو روز همان پرنده های خریداری شده شروع به تلف شدن می کنند، به طوری که روز مراجعه به دامپزشکی سه قطعه از انها تلف می شوند.

اکیپ بیماریاب دامپزشکی نمونه های لازم را اخذ و آنها را به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه ارسال می کنند. در روز دوشنبه مورخ 16 دیماه آزمایشگاه آلودگی نمونه ها به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را تایید می کند.

بلافاصله بعد از هماهنگی با سازمان دامپزشکی کشور، استاندار، ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و فرماندار شهرستان صحنه تیم های معدوم سازی و ضدعفونی کننده اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با همکاری ادارات عضو کمیته آنفلوانزای شهرستان به ویژه فرماندار شهرستان صحنه به منزل مذکور مراجعه و کل ماکیان موجود که شامل 95 قطعه مرغ و خروس و 9 قطعه بوقلمون زنده بودند را معدوم و به همراه لاشه های تلف شده قبلی در مکانی که با نظارت کارشناسان بهداشت محیط شهرستان و با همکاری لوازم لجستیکی شهرداری مشخص شده است و به عمق دو متر حفر گردیده، دفن بهداشتی می کنند. ضمناً مکان مورد نظر نیز با محلول های مناسب ضدعفونی گردیده و پایش و مراقبت از واحدهای روستایی و صنعتی منطقه تا شعاع 10 کیلومتر در دستور کار اداره کل دامپزشکی قرار می گیرد.

گفتنی است حسب دستور استاندار از کلیه فرماندارن استان درخواست شد که کمیته آنفلوانزای شهرستان ها را به منظور آمادگی دستگاه های مرتبط فعال نمایند. جلوگیری از تردد وانت بارهای دوره گرد حامل پرندگان زنده در سطح استان از درخواست های مطرح شده توسط اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در کمیته های فوق الذکر می باشد.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
0
4
مبارک باشه .... احتمالا کار ترامپ باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
0
5
مطمئنید اولینه؟امان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
1
میگن اولین در کرمانشاه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
1
پس مواردي كه تو اين دو ماه گذشته توي استان هاي تهران، البرز، آذربايجان غربي و شرقي، گيلان، مازندران و كردستان بوده چي؟؟؟!!
نظر شما
ادامه