کد خبر: ۵۴۷۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیر کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به وضعیت نامطلوب عرضه گوشت دام در جاده ها گفت: با توجه به پیگیری ها و اخطارهای مکرر در خصوص جلوگیری از عرضه دام زنده در معابر، به نظر می رسد اراده ای برای جمع آوری آن ها وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «دکتر مصطفی کنارکوهی» با بیان اینکه تعداد مراکز فروش دام زنده و عرضه گوشت غیر بهداشتی افزایش یافته است اظهار داشت: با وجود محل های غیر رسمی برای فروش دام زنده در کلان شهر اهواز و برخی شهرستان ها، اکنون شاهد گسترش فعالیت های مراکز غیر مجاز فروش و عرضه گوشت غیر استاندارد در جاده ها و مسیرهای مواصلاتی هستیم.

وی افزود: سال ها است که اداره کل دامپزشکی خوزستان نسبت به فعالیت این مراکز اخطاریه های لازم را صادر و از برخی فروشندگان نیز شکایت کرده اما با جمع آوری یک محل فروش سریعا نقطه دیگری به محل عرضه دام تبدیل می شود

مدیر کل دامپزشکی خوزستان تاکید کرد: با توجه به پیگیری ها و اخطارهای مکرر در خصوص جلوگیری از عرضه دام زنده در معابر به نظر می رسد اراده ای برای جمع آوری آن ها وجود ندارد.

کنارکوهی ادامه داد: متاسفانه استقبال مردم از یک سو و عدم همکاری مستمر برخی از دستگاه ها از سوی دیگر سبب گسترش فعالیت مراکز غیر مجاز فروش دام زنده و گوشت غیر بهداشتی شده است.

وی افزود: 2 نقطه ی هفت شیطون و باران گرد را چندین مرتبه جمع آوری کردیم اما پس از آن افراد دیگری جایگزین شده و فعالیت غیر قانونی فروش دام و گوشت غیر بهداشتی را ادامه می دهند

چرا کلان شهر اهواز میدان عرضه مستقیم دام ندارد؟

کنارکوهی در ادامه به فعالیت گسترده عرضه کنندگان دام زنده و گوشت غیر بهداشتی در اهواز اشاره کرد و گفت: در 3 ماه گذشته حدود 25 پرونده عرضه غیر مجاز دام به دستگاه قضایی ارسال و محکومیت آن ها قطعی شد اما قوانین بازدارندگی لازم برای جلوگیری از تکرار این تخلف را ندارند.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان افزود: وقتی بازار غیر قانونی باشد،هرگونه فعالیت در آن غیر قانونی است  و باید ریشه این بازارها خشکانده شود.اهواز نیازمند میدانی مشخص برای عرضه دام زنده است تا بتوان به صورت مستمر نظارت های بهداشتی را برآن اعمال کرد.

وی تصریح کرد: عرضه گوشت زنده به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است و نهادهی متولی سلامت مردم باید به همراه شهرداری اهواز سریعا تصمیم مشخصی برای ایجاد میدان عرضه دام زنده و اجرایی کردن آن بگیرند


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
0
نام منطقه هفت شهیدان درسته لطفااصلاح کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
از این مناطق همه شهرها دارند
همانطور که از این عدم اراده ها همه جا هست!
نظر شما
ادامه