کد خبر: ۵۴۸۰۷

آخرین مطالعات انجام شده روش غذایی «ارگانوئری» استفاده از گوشت دیگر اندام‌های حیوانی برای منوی غذایی را بسیار مفید و بهتر از روش غذایی «وگان» - وگانیسم مطلق - یا گیاهخواری مطلق می‌داند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایران آنلاین، در وگانیسم حذف هر نوع از محصول حیوانی غذایی در مواد مصرفی به چشم می‌خورد به عبارتی مهم‌ترین دلایل وگان شدن افراد (کسانی که به وگانیسم اعتقاد دارند) مسائل اخلاقی یا رعایت حقوق حیوانات، حفاظت از محیط زیست و حفظ سلامتی است اما «ارگانوئری» برعکس این متد خوردن گوشت گاو و گوسفند و دیگر حیوانات را در منوی غذایی حائز اهمیت می‌داند.

طرفداران «ارگان» خوردن قلب، کلیه، روده و دیگر اندام‌های گاو و گوسفند را فرصتی برای کاهش ضایعات مواد غذایی دانسته و پروتئین و دیگر ویتامین‌های موجود در این اندام را برای بدن مفید می‌دانند.

«دکتر مک کورمک» از تیم تحقیقاتی «ارگان»ها در این باره گفت: «گوشت شکم، روده و دیگر اندام‌های گوسفند و گاو بسیار ارزان‌تر از دیگر نقاط این حیوانات بوده اما مواد مغذی در آن بسیار بیشتر است.»

با وجود اختلاف نظر شدید میان این دو دسته می‌توان گفت توصیه‌های خوردن گوشت و یا نخوردنش به طور قطع به ذائقه فردی باز می‌گردد، اینکه آیا شما گوشت دوست دارید یا خوردن گوشت برایتان دشوار است و غذای گیاهی را ترجیح می‌دهید.

اکنون تبلیغات زیادی برای ارگان‌ها صورت می‌گیرد. بیشتر متخصصان رژیم غذایی گوشتی را توصیه کرده و حتی خوردن قلب، کلیه و… را برای بدن انسان مفید می‌دانند و معتقدند این روش غذایی می‌تواند مانع به هدر رفتن ضایعات گوشتی شده و به چرخه زندگی در زمین نیز کمک می‌کند و از سوی دیگر در صرف هزینه‌های زیاد مالی نیز موثر است.

این پزشکان معتقدند که قلب بره که امروز جزو ضایعات گوشتی است می‌تواند حتی برای بیماری دیابت ۲ درمان خوبی بوده و سالانه در صرف ۵۰۰ میلیون پوند چرخه مالی نیز صرفه جویی کند.

آنها امیدوارند تا با این اندام‌های ارزان مواد مغذی را به بدن رسانده و پول کمی نیز هزینه کنند.

«تونی ورنلی» سخنگوی کمپین ارگان‌ها در این باره گفت: «امسال ۳۳۰ هزار نفر در سراسر جهان به کمپین ما ملحق شدند. آنها عناصر قوی برای مقابله با وگان‌های گیاهخوار هستند. بدون شک گوشت و دیگر اندام‌ها در منوی غذایی می‌توانند برای انسان مفید بوده و کم هزینه نیز باشند.»

منبع: هلت 

نظر شما
ادامه