کد خبر: ۵۴۸۳۴

اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در پی وقوع بارندگی‌های شدید و سیلابی شدن برخی مناطق استان اطلاعیه‌ای به منظور آگاه‌سازی دامداران مناطق سیل‌زده صادر کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، در این اطلاعیه که روز دوشنبه نمابر شد آمده است: با توجه به احتمال افزایش شیوع بیماری‌های دامی متعاقب تغییرات آب و هوایی و کمبود مواد غذایی مناسب، همکاری نزدیک با اکیپ‌های اعزامی مبارزه با بیماری‌های دامی برای مایه‌کوبی دامها بسیار ضروری است که از دامداران و روستاییان عزیز درخواست همکاری داریم.

اطلاع رسانی سریع به اکیپ‌های دامپزشکی از میزان و محل دقیق تلفات دام و طیور و همکاری جدی در دفن بهداشتی تلفات و خودداری از رها سازی تلفات در محیط باید مورد توجه قرار گیرد.

در این اطلاعیه آمده است: بهتراست پس از فرو کش کردن سیل، دامداران محترم نسبت به ضد عفونی کردن درب ورودی و محوطه دامداری اقدام کنند و سمپاشی بدن و جایگاه نگهداری دامها نقش بسزایی در کنترل بیماری‌های انگلی دارد.

در صورت اعمال مقررات بهداشتی - قرنطینه‌ای انتظار است نهایت همکاری با ادارات دامپزشکی شهرستان مربوطه صورت گیرد و تامین آب سالم  مورد نیاز برای دامها و در صورت لزوم پیگیری از طریق مقامات مسوول منطقه بسیار ضروری و مورد انتظار است.

سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۷۰۷۱۱۰۱۱۰ اداره کل دامپرشکی در سطح استان آماده دریافت نظرات، گزارش‌ها و پیشنهادهای مردمی است.

 
نظر شما
ادامه