کد خبر: ۵۴۸۴

حکیم مهر - معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست از احتمال جابجایی زیستگاه نگهداری ببر مازندران از میانکاله خبر داد.

دکتر محمد باقر صدوق با اشاره به اینکه پیش از این قرار بود زیستگاه ببر مازندران در منطقه میانکاله احداث شود گفت: با توجه به اینکه خدمات‌رسانی به این منطقه با دشواری‌هایی مواجه است، سازمان حفاظت زیست در نظر دارد تا زیستگاه این ببر را به منطقه دیگری منتقل کند.

وی تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم در این خصوص در حال انجام است ولی بزودی در خصوص جابجایی زیستگاه ببر مازندران تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص آخرین وضعیت ببر ماده سیبری نیز گفت: این ببر از قفس قبلی خود در باغ وحش ارم به مکان دیگری در همین باغ‌وحش منتقل شده و وضعیت عمومی این حیوان مساعد است.

وی در خصوص اظهارات سازمان دامپزشکی کشور در زمینه آلوده بودن ببر ماده سیبری به بیماری مشمشه به ایسنا گفت: متاسفانه علی‌رغم درخواست‌های مکرر سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان دامپزشکی کشور نتایج آزمایشگاه مرجع را که از کشور آلمان ارسال شده به این سازمان ارائه نکرده و تا زمانی که سازمان حفاظت محیط زیست نتایج را دریافت نکند در خصوص این ببر تصمیم‌گیری صورت نخواهد گرفت.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بررسی دامپزشکان نشان می‌دهد وضعیت ببر ماده سیبری مساعد است و مشکلی ندارد.

وی در خصوص آخرین وضعیت غزال‌های عربی (اورکس) منتقل شده به خوزستان نیز گفت: خوشبختانه این اورکس‌ها بچه‌دار شده‌اند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه