کد خبر: ۵۴۸۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

تصور کنید سگ یا گربۀ خانگی را پیدا می کنید که صاحبش را گم کرده و در شرایطی است که به کمک نیاز دارد. کار ساده ای نیست؛ از گرفتنِ حیوان مضطرب یا پرخاشگر گرفته تا پیدا کردن صاحبش و یا رسیدن به مراحل سرپرستی حیوان .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITpet ، ما دراین مقاله نکاتی در این باره برای شما گردآوری کرده ایم که با هم مطالعه می کنیم .

با ملاحظه و به نرمی با حیوان رفتار کنید

Steve Gruber مدیرارتباطات اتحادیۀ حیوانات  NYC می گوید:"اگر می خواهید حیوان را بگیرید بایستی از خطرات احتمالی آن آگاه باشید.شما بایستی این احتمال را بدهید که حیوان شما را گاز بگیرد یا چنگ بزند ."
بنابراین تصور کنید که می خواهید حیوان را بگیرید.بهترین حالت این است که در فضایی بسته و حصار کشیده باشید تا حیوان نتواند فرار کند؛اما اگر چنین نبود می توانید با غذا برای او تله ای درست کنید و او را به جایی محصور بکشانید که راه فرار نداشته باشد .

همچنین شما بایستی خیلی به آرامی به حیوان نزدیک شوید و با صدایی نرم و آهسته سخن بگویید تا حیوان نترسد .

اگر حیوان سگ است و در واکنش به شما رفتاری دوستانه از خود نشان می دهد(بدین معنی که اضطرابی از خود نشان نمیدهد و قصد گاز گرفتن شما را ندارد)می توانید قلاده ای را به آرامی به دور گردنش بیاندازید و او را به سمت ماشین یا خانه ببرید.چنانچه شرایط لازم برای گرفتن حیوان را ندارید می توانید از ارگان های حمایت از حیوانات کمک بخواهید .

به اعتقاد  Gruber گرفتن گربه ها یا خیلی سخت است و یا خیلی ساده."به نظر من،شما هرگز نمی توانید یک گربۀ خیابانی را به آسانی بگیرید مگر اینکه خود گربه آنقدر رفتاری دوستانه و صمیمی از خود نشان دهد و کنار شما راه برود تا آنکه بتوانید او را به درون باکس گربه هدایت کنید.که البته گربه های خیابانی برای رفتن به درون باکس بسیار مقاومت می کنند."چنانچه حیوان مورد نظر سگی پرخاشگر باشد،می توانید به انجمن های حامی حیوانات در مورد حیوان و محل اقامتش اطلاع دهید .

به دنبال مشخصات حیوان بگردید

معمولاً سگ ها و گربه ها در قلادۀ خود اطلاعات مربوط به صاحبشان را دارند.اگر چنین باشد که خیلی خوب است تنها کاری که می ماند تماس با صاحب حیوان است .

اما در صورتی که اطلاعات صاحب حیوان دردسترس نباشد،سازمان حمایت از حیوانات  American Humane توصیه می کند تا افراد در پناهگاه های حیوانات محلی خود،فُرم مربوط به"حیوان پیدا شده"را پُر کنند. معمولاً پناهگاهها یک بانک اطلاعاتی از حیوانات پیدا شده درست می کنند.می توانید عکسی از حیوان را هم به آنها بدهید تا به همراه اطلاعات مربوط به حیوان داشته باشند. بدین ترتیب صاحب حیوان راحت تر می تواند حیوان خود را بیابد .

چنانچه اطلاعات مربوطه را در قلادۀ حیوان نیافتید،می توانید او را به دامپزشکی ببرید تا برای داشتن چیپ در بدنش او را چک کنند.(بایستی خاطرنشان شد که معمولاً برای این کار نباید هزینه ای از سوی کلینیک از شما بخواهند.)چنانچه حیوان کشت چیپ شده باشد، مشخصات صاحبش مشخص شده و برگرداندن او آسان می گردد .

در وبسایت ها و پیج های مربوطه آگهی کنید

اگر باسگ یا گربۀ خانگی مواجه شدید که نه میکروچیپ در بدن خود دارد و نه در قلاده اش مشخصات صاحبش درج شده،علاوه بر پُر کردن فُرم های مربوط به حیوان پیدا شده می توانید در سایت ها و پیج های مربوطه نیز اعلام کنید. همچنین می توانید آگهی هایی را درست کنید که عکس حیوان در آن چاپ شده و در کلینیک های دامپزشکی بزنید .

از حیوان به خوبی نگهداری کنید

اگر مجبور شدید که حیوان را در خانه نگه دارید،چنانچه خودتان هم حیوان خانگی دیگری دارید بهترین کار اینست که آنها را جدا از هم نگه دارید تا از هرگونه درگیری میان آنها پیشگیری کرده باشید.ظرف آب و غذای تمیز در اختیار حیوان بگذارید و همینطور یک ظرف خاک تمیز (اگر حیوان گربه باشد). مرتب وضعیت حیوان را بررسی کنید تا مبادا مضطرب و عصبی باشد و اگر مشکلی پیش آمد از پناهگاهها یا حامیان حیوانات کمک بخواهید .

به سرپرستی بگیرید یا به پناهگاه بسپارید

خب اکنون دیگر چند شبی از آوردن حیوان به خانه گذشته و هنوز صاحب حیوان پیدا نشده است.چنانچه مدت زمان زیادی گذشته باشد و شما تمام مراحل ذکر شده را انجام دادید ولی همچنان صاحب حیوان پیدا نشده باشد،دیگر باید تصمیم بگیرید که آیا می توانید از او نگهداری کنید یا خیر. از خود بپرسید آیا امکانات لازم و وقت کافی برای نگهداری این حیوان را دارید؟ موضوع هزینه هم از موارد مهمی است که باید در نظر بگیرید. اگر بعد از بررسی متوجه شدید که امکان نگهداری از حیوان برای شما مقدور نیست، اشکالی ندارد می توانید او را به یکی از پناهگاه های خوب و معتبر بسپارید تا شاید از آن طریق خانوادۀ جدیدی برای او پیدا شود .

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پژمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
0
0
من بک گربه دارم گم شده کرج کیانمهرم تماس 09227513269
نظر شما
ادامه