کد خبر: ۵۴۸۵۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: یکی از کندوداران که در قم فعالیت می‌کند، برای رهایی از پرنده‌های زنبورخوار، اقدام به سمپاشی محیط کرده و موجب کشتار گسترده این پرندگان در محل شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سید رضا موسوی مشکینی» روز سه شنبه گفت: یکی از کندوداران قمی در روستای علی آباد بخش جعفریه برای رهایی از پرنده های زنبورخوار، اقدام به سمپاشی و استفاده از سموم در محل کندوها کرده بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ قطعه زنبورخوار معمولی به همراه تعدادی از جانوران دیگر در محل سمپاشی تلف شده اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این متخلف زیست محیطی شناسایی و پرونده تخلفات وی در حال رسیدگی قضایی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در پایان تصریح کرد: راه های مجاز و کم خطر بسیاری برای رهایی از آفات و حیوانات زیانکار وجود دارد که برای جلوگیری از تلفات حیات وحش و تهدید سلامت عمومی جامعه، باید مورد توجه قرار بگیرد.

زنبورخوار معمولی پرنده‌ای از خانواده زنبورخواران است که در جنوب اروپا و بخش‌هایی از شمال آفریقا و غرب آسیا زاد و ولد کرده، دارای قامتی بلند و باریک با پرهایی رنگارنگ است و از حشرات به ویژه زنبور تغذیه می‌کند.

 

نظر شما
ادامه