کد خبر: ۵۴۸۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: مرغدار مهابادی به عنوان تولیدکننده برتر کشور انتخاب شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «جعفر ایمانیان» مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: «آزاد پیروتی» مرغدار اهل این شهرستان به عنوان تولیدکننده برتر مرغ گوشتی کشور معرفی شد و در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه کشوری با حضور رئیس‌جمهوری مورد تجلیل قرار گرفت.

او افزود: مرغداری ۷۰ هزار قطعه‌ای این مرغدار نمونه در روستای «کهریزه شیخان» مهاباد قرار دارد و این مرغدار مهابادی به دلیل توجه به مسایل فنی، ضریب تولید بالا، رعایت اصول بهداشتی، استفاده حداقل از آنتی‌بیوتیک و کمترین تلفات در تولیدات سالانه خود موفق به کسب این عنوان شده‌است.

ایمانیان اضافه کرد: کشاورزانی که با به کارگیری دانش و یافته‌های نوین تحقیقاتی توانسته‌اند ضمن افزایش عملکرد و بهره‌وری آب در سازگاری با محیط‌زیست، محصولاتی سالم تولید کنند، پیشرو و پیشران توسعه کشاورزی پایدار کشور هستند.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: هم‌اکنون ۸۲ واحد مرغداری شامل ۵۸ واحد مرغداری، ۶ واحد تولیدی گوشت مادر، چهار واحد تخم‌گذار، ۲ واحد جوجه‌کشی و یک واحد بوقلمون با ظرفیت یک میلیون و ۹۸۲ هزار قطعه در این شهرستان فعال است.

او بیان کرد: شرایط مناسب اقلیمی، وجود بازار مصرف داخلی و خارجی برای فرآورده‌های دامی، برخورداری از مهارت و تکیه بر اصول علمی و تکنولوژی در مراحل تولید تا کشتار، حمایت‌های جهاد کشاورزی از مرغداران و سودآوری مناسب فعالیت در این بخش باعث شده که مهاباد به یکی از قطب‌های تولید مرغ گوشتی در منطقه تبدیل شود.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی روز گذشته، سه‌شنبه با حضور «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری دولت دوازدهم و سرپرست، معاونان، مدیران و کارشناسان و محققان بخش کشاورزی و کشاورزان و تولیدکنندگان نمونه و پیشرو در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد.

در این مراسم از ۱۶۶ کشاورز نمونه و پیشرو تجلیل به عمل آمد.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
0
1
والا این نمونه ها که اناخاب میکنن همش دروغه پ بر اساس رابطه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
0
1
ای کاش کسی ار این مرغدار می پرسید که چند ماه یا چند سال هست که پایش را در مرغداری نگذاشته است.
وی مالک کشتارگاه است

ایشان فقط یک سرمایه دار است که ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
0
1
آیا این فرد یا سایر افراد نمونه ، حقوق ناظرین بهداشتی خود را طبق مقررات پرداخت می کنند؟
بیش از 5 ناظر بهداشتی از ایشان حقوق می گیرند
نظر شما
ادامه