کد خبر: ۵۴۸۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین کلینیک دامپزشکی شهاب به مسئولیت فنی دکتر شهاب جوادی متخصص مامایی و بیماری‌های تولید مثل در شهرستان شاهرود با شهرداری این شهرستان به عمل آمد، سامان‌دهی سگ‌های بی‌سرپرست عملیاتی شد.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر شهاب جوادی» گفت: در پی این قرارداد سگ‌های بی‌سرپرست پس از صید به کلینیک ارجاع داده شده و پس از معاینه و درمان بیماری‌های احتمالی همراه، توسط تیم جراحی دامپزشکی شهاب اقدام به عقیم‌سازی و پلاک‌کوبی می‌گردد. پس از آن درمان پروفیلاکسی آنتی‌بیوتیکی انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان، واکسیناسیون علیه بیماری هاری که از اهم بیماری‌های مشترک انسان و دام بوده انجام می‌پذیرد. سپس سگ‌ها به محلی که شهرداری برای نگهداری کوتاه‌مدت آنها اختصاص داده است منتقل می‌گردند و پس از گذراندن دوره ریکاوری به طبیعت بازگردانده می‌شوند.

شایان ذکر است عقیم‌سازی و کنترل جمعیت سگ‌های بی‌سرپرست از چندین جنبه حائز اهمیت است؛ حیوانات بی‌سرپرست بیش از هر چیز عامل انتقال بیماری‌های انگلی بین خودشان و انسان و سایر دام‌ها هستند. انگل‌های مختلف خونی، کرم، کنه و بیماری‌های باکتریایی و ویروسی که مهلک‌ترین آن هاری است که قابل سرایت به انسان و سایر دام‌هاست.

این حیوانات با پرسه زدن و تمایل به درگیری و ایجاد سر و صدا هنگام جفت‌گیری و تعیین قلمرو و علامت گذاری و کشاندن سایر سگ‌ها به منطقه، باعث ایجاد مشکلات عدیده می‌گردند.

از طرفی سرمازدگی، گرسنگی و تصادفات منجر به ایجاد مشکلات برای این حیوانات بی‌سرپرست می‌شود.





 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
0
1
آفرین بسیار هم عالی. فقط ای کاش اون اکسیژن لااقل مخزنش باز بود عقربه بالا میومد
نظر شما
ادامه