کد خبر: ۵۴۹۰۴

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: سیلاب اخیر علاوه‌بر تلف کردن ۴۰۰ راس دام سبک و ۱۰۰ راس دام سنگین به ۳۰۰ جایگاه دام سنتی و هفت جایگاه بهداشتی دام این شهرستان نیز آسیب جدی وارد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «حبیب رئیسی» مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر مجموع خسارات وارد شده به بخش کشاورزی نیکشهر را بیش‌از ۶۱۱میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: هسته اصلی سامانه بارش ارتفاعات بخش‌های بنت و مرکزی این شهرستان بوده و با میانگین کم سابقه ۲۰۰ میلی‌متری بارندگی خسارات زیادی به بخش کشاورزی منطقه وارد کرده است.

او  افزود: بیشترین خسارت این مدت با ۳۵۳میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال به بخش آب و خاک نیکشهر اختصاص دارد.

مدیرجهاد کشاورزی نیکشهر بیان کرد: براثر طغیان رودخانه‌های محلی ۹۰هکتار اراضی زراعی و باغی شهرستان به همراه محصولات آن که در حاشیه رودخانه‌ها بودند دچار آبردگی شد و به ۲۳۰ رشته قنات خسارت سنگینی وارد شده است.

او با اشاره به فصل برداشت محصول زراعی گفت: ۱۰۵هکتار از مزارع جالیز، گوجه‌فرنگی، پیاز، باقلا و یونجه شبدر برسیم سبزیجات برگی خسارت ۱۰۰ درصدی وارد شده است.

رئیسی تاکید کرد: با فروکش کردن سیلاب و باز شدن مسیر‌ها و حضور گروه‌های ارزیاب میزان خسارت به طور کلی اعلام خواهد شد.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب این استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سد‌های استان سیلاب در پی منطقه جاری شده است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب خسارت کلی و جزئی دیده است.

 

نظر شما
ادامه