کد خبر: ۵۴۹۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

رییس اداره دامپزشکی کنگاور از شناسایی دو کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در روستا‌های قارلق بزرگ و داربسر این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «دکتر رسول ریزه وندی» با اعلام این خبر گفت: چند روز پیش تلفاتی در یک واحد پرورش طیور خانگی در روستای قارلق بزرگ به اداره دامپزشکی اطلاع داده شد که کارشناسان مربوطه سریعا به محل اعزام و نمونه‌های اخذ شده به آزمایشگاه‌های معتبر مرکز استان ارسال شد.

وی با اشاره به این که نتیجه آزمایشات از ابتلای پرندگان مزبور به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان حکایت داشت، افزود: در همین زمان تلفات گسترده‌ای از یک واحد پرورش بوقلمون در روستای داربسر نیز دریافت شد و مراحل فوق برای آن واحد نیز انجام و ابتلای آن به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به تایید آزمایشگاه دامپزشکی رسید.

رییس اداره دامپزشکی کنگاور با اعلام این که دو روستای مزبور فورا تحت نظارت کارشناسان قرار گرفتتند، گفت: اقدامات لازم برای قرنطینه و مهار بیماری در این دو روستا به سرعت انجام و با هماهنگی مرجع قضایی چندهزار قطعه پرنده مبتلا و مشکوک جمع آوری، معدوم و دفن بهداشتی شد.

ریزه وندی خاطرنشان کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری مشترک بین انسان و دام است و به صورت گسترده و سریع به سایر پرندگان منتقل می شود.

وی با بیان اینکه خسارت تمام طیور معدوم شده پس از کارشناسی به صاحبان آن‌ها پرداخت میشود، افزود: به شهروندان توصیه می‌شود از خرید طیور زنده خودداری کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
0
0
در این عکس معاون سلامت اداره کل دامپزشکی و سایر باز ید کنندگان بدون رعایت مسائل قرنطینه ای و بهداشتی (چکمه وروپوش ،دستکش و...) براحتی در حال تماشای معدوم سازی طیور هستند لازم است بخاطر اهمیت موضوع لااقل مسئولین دامپزشکی اول خودشان به حرف هایی که میزنند عمل کنند و سپس مردم ار انها رعایت موارد بهداشتی را یاد بگیرند.
نظر شما
ادامه