کد خبر: ۵۴۹۱۲
 
 

عملیات اجرایی ساخت ۳۳ پایگاه اورژانس به صورت همزمان در جنوب سیستان و بلوچستان و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با حضور وزیر بهداشت آغاز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر سعید نمکی» در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان، گفت: خوشبختانه تجارب بسیار خوبی در سیلاب‌های گسترده بهار امسال در کشور به دست آمد که از دستاوردهای آن در پیشگیری از بروز بیماری در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، استفاده می‌کنیم.

نمکی افزود: خوشبختانه در حوزه سلامت در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، همه مسائل، تحت کنترل است و روزهای آینده را روزهای سختی در زمینه بهداشت و درمان این مناطق، نمی بینم و دارو و تجهیزات پزشکی، به مقدار کافی در این مناطق توزیع شده و از این بابت، نگرانی نداریم. در عین حال با آمادگی کامل همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و ستاد وزارت بهداشت و همچنین استفاده از تجارب ارزشمند بهار امسال در سیلاب های گسترده کشور، مواردی مانند توزیع نیروی انسانی، دارو، تجهیزات پزشکی، انتقال بیماران و مادران باردار پرخطر به محل های امن به ویژه انتقال ۱۶۹ مادر باردار به نقاط امن از جمله اقدامات حوزه سلامت در مناطق سیل زده بود .

سایر نهادها به جمع آوری لاشه‌های حیوانات اهلی در مناطق سیل زده کمک کنند

وزیر بهداشت تاکید کرد: حتما سایر نهادها باید در تامین آب آشامیدنی سالم مورد نیاز مردم و جمع آوری لاشه‌های حیوانات اهلی در مناطق سیل زده کمک کنند و امیدواریم که با برنامه‌های مدون موجود، در ادامه راه، مشکلی به نام بیماری‌های واگیر و شیوع اپیدمی‌ها در مناطق سیل زده نداشته باشیم.

نمکی همچنین در دومین روز سفرش به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از مرکز جامع خدمات سلامت عورکی شهرستان چابهار بازدید و نحوه ارائه خدمات به بیماران و وضعیت داروهای موجود در این مرکز را ارزیابی کرد.

گفتنی است در این سفر، دکتر تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی، دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور، دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر و دکتر جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر نمکی را همراهی کردند.

 

نظر شما
ادامه