کد خبر: ۵۵۰۱۶

اداره کل محیط‌زیست استان مازندران روز دوشنبه ادعای تلف شدن یک قلاده پلنگ در کلاردشت را تکذیب کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست مازندران، از شب گذشته تصاویر و اخبار در فضای مجازی و برخی سایتهای خبری مبنی بر تلف شدن یک قلاده پلنگ در منطقه کلاردشت استان مازندران اعلام شد که  با بررسی های صورت گرفته، تصاویر منتشر شده از لاشه پلنگ در منطقه کلاردشت، تاکنون برای این اداره کل محرز نشده است.

این اداره کل نوشت: متاسفانه منبع خبر بدون اعلام  زمان و مکان تلف شدن این حیوان و عدم ارائه مستندات، اقدام به انتشار این تصاویر کرد و محیط زیست مازندران ضمن تکذیب خبر فوق، همچنان در حال بررسی و شناسایی دقیق موقعیت مکانی، زمانی و علت تلف شدن این گونه باارزش است.

مدیرکل محیط زیست استان مازندران نیز در این باره گفت: پلنگ از جمله حیوانات گوشتخوار این استان به شمار می رود که در مناطق کوهستانی و ارتفاعات زندگی می کنند و زیستگاه آنها می باشد.

«حسینعلی ابراهیمی کارنامی» افزود: هر چند نمی توان آمار دقیقی از تعداد پلنگ های موجود در مازندران داد اما با توجه به گزارش و مشاهدات مردمی، محیط بانان و فعالان محیط زیست می توان گفت که این گونه جانوری پراکنش خوبی در مازندران دارد.  

وی ادامه داد: تصاویر تلف شدن یک قلاده پلنگ در مازندران که از شب گذشته در فضای مجازی منتشر شده سندیت ندارد اما برغم آن از انتشاردهنده تصاویر خواستیم که در صورت واقعی بودن تصاویر منبع تصویر و یا خبر را اعلام بکند تا بتوانیم پیگیری های لازم را انجام دهیم.  

مدیر کل محیط زیست مازندران اضافه کرد : با توجه به تلاش ها و رای زنی های صورت گرفته تاکنون فرد از ذکر منبع خبر و عکس سرباز زده است و تحقیقات و بررسی های محیط زیست هم نشان می دهد چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی در رابطه با میزان جریمه حقوقی کشتن پلنگ گفت: جریمه تلف کردن هر قلاده پلنگ ۱۲۰ میلیون تومان است.

 

نظر شما
ادامه