کد خبر: ۵۵۰۲۵

همزمان با شیوع نوعی ویروس جدید در شهرهای چین، سازمان جهانی بهداشت (WHO) از برگزاری نشستی اضطراری در این رابطه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، مقامات محلی در چین روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند: شیوع نوعی کروناویروس جدید در شهرهای دیگر این کشور از جمله پکن و شانگهای نیز مشاهده شده است. همچنین ابتلای نفر چهارم در خارج از مرزهای چین تایید شده است.

کمیسیون ملی سلامت در چین تایید کرده است این ویروس که موجب بروز نوعی ذات‌الریه می‌شود، مسری است و احتمال انتقال فرد به فردِ آن وجود دارد.

رئیس جمهوری این کشور نیز تاکید کرده است که کنترل شیوع این ویروس و نجات جان بیماران از اولویت‌های اصلی است.

همچنین مقاماتی از سراسر جهان از جمله ایالات متحده و بسیاری از کشورهای آسیایی نظارت‌های خود را روی مسافرانی که مبدا سفرشان شهر «ووهانِ» چین بوده تشدید کرده‌اند چرا که این ویروس اولین بار در این شهر شناسایی شد.

مقامات چین مجموع ۲۱۷ مورد جدید ابتلا به این ویروس را در این کشور تایید کرده‌اند.  

این ویروس به خانواده‌ای از کروناویروس‌ها تعلق دارد که عامل بیماری سارس است و در سال‌های ۲۰۰۳-۲۰۰۲ میلادی به فوت نزدیک به ۸۰۰ نفر در جهان منجر شد. علائم ناشی از این ویروس شامل تب و مشکل در تنفس است که با بیشتر بیماری‌های تنفسی شباهت دارد.

رئیس کمیسیون سلامت چین که مسئول انجام تحقیقات در رابطه با شیوع این ویروس است ابتلای دو نفر به این ویروس را از طریق انتقال انسان به انسان تایید کرده است. همچنین آلوده شدن چندین نفر از کادر درمانی و پزشکی به این ویروس گزارش شده است.

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته اعلام کرد: عامل حیوانی منبع اصلی شیوع این ویروس است و موارد محدودی از انتقال انسان به انسان به دلیل تماس‌های نزدیک افراد با فرد آلوده بوده است.

قرار است این سازمان فردا (چهارشنبه) به منظور ارزیابی شیوع این ویروس و اقدامات لازم برای کنترل آن، نشست اضطراری برگزار کند.

 

نظر شما
ادامه