کد خبر: ۵۵۰۳۰

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مرکزي گفت: فردی که با درج آگهی فروش حیوان خانگی در فضای مجازی اقدام به فریب دادن شهروندان و کلاهبرداری از آن‌ها می کرد در عملیات کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیار آفتاب، «سرهنگ احسان آنقی» رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مرکزي، گفت: در پي شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی در فضای مجازی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد مالباخته چندی پیش از طریق یک آگهی فروش، يك حیوان خانگی را در شبکه های مجازی با قیمت زیر قیمت بازار اقدام به خرید کرده که پس از واریز پول به حساب فروشنده، پس از گذشت چندين روز حيوان خريداري شده را تحويل نمي گيرد.

این مقام انتظامی اضافه كرد‌: با اعلام شكايت اين فرد و در روند تحقيقات تخصصي كارشناسان پليس فتا اين فرد شناسايي و براي تكميل تحقيقات به پليس فتا استان احضار شد.

آنقی تصریح کرد: در بازجویی های پلیس از متهم مشخص شد وی از ۸ نفر دیگر به این شیوه کلاهبرداری کرده است که این فرد پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی از شهروندان خواست در هنگام خریدهای اینترنتی به دلیل مشخص نبودن هویت اصلی فروشندگان، از فروشگاه هايي خريد كنند كه پس واریز وجه، پس از اخذ کالا از طریق پست و یا طرق دیگر صورت می‌پذیرد و نیز تلفن ثابت از شخص فروشنده خواسته و با آن تلفن با ایشان صحبت کنند تا از واقعی بودن شماره ثابت اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهي انتظامي استان مرکزی در پایان یادآور شد: پلیس ‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس‌فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

 

نظر شما
ادامه