کد خبر: ۵۵۰۴۰
 
 

در «پروژۀ تحقیقاتی بر روی طول عمر سگ ها» 40 محقق و دانشمند بر روی 75 هزار سگ تحقیق و مطالعه انجام داده اند و این تحقیقات هیچ گونه آسیبی به حیوان وارد نمی آورد. در واقع محققین در حال یافتن روش هایی برای افزایش طول عمر و سلامت سگ ها و صاحبین آنها هستند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITpet ، همچنین این محققین برای تحقیقات خود نیاز به سگ های بیشتراز هر سن و نژاد خالص یا میکس دارند تادر مطالعات خود بر روی آنها بررسی کنند. به گفتۀ  Audrey Ruple دامپزشک آنها در صدد یافتن پیرترین سگ در امریکا هم هستند .

خانم دکتر  Ruple اپیدمیولوژیست و استادیار دانشگاه  Purdue و یکی از 40 محققی که بر روی این پروژه کار می کنند گفت: "همچنان که این سگ های خانگی به زندگی خود در کنار صاحبینشان مشغول هستند، به مدت 10 سال بر روی آنها مطالعه و بررسی می شود. هر کدام از صاحبین سگ ها بخشی از تیم تحقیقاتی می گردند. عضویت در این تحقیق هیچ هزینه ای برای آنها در بر ندارد ضمن آنکه به سگ و صاحبش هم دستمزدی از این بابت تعلق نمی گیرد ."

این همکاری با عنوان "مشارکت علمی شهروندان" مطرح شده تا از این طریق بتوان به جمع آوری اطلاعاتی نظیر "ژن، سبک زندگی، و تأثیر محیط پیرامون" بر روی روند طول عمر سگ دست یافت. این افراد با رفتن به سایت و نام نویسی در این پروژه مشارکت می کنند.بعد از نام نویسی سگ،به سؤالاتی از قبیل سن، جنسیت، وزن، نژاد، سال تولد، آیا حیوان عقیم شده یا خیر، هر چند وقت برای چکاپ به دامپزشک مراجعه می کند و جای خواب حیوان بایستی پاسخ داده شود .

همچنان که تحقیقات به جلومی رود، از صاحبین سگ ها هم درخواست می شود که پرسشنامه ها را پُر کنند. سگ ها سالی یک مرتبه برای آزمایشات لازم به دامپزشک مراجعه می کنند. از آنها نمونه خون، ادرار و از این قبیل آزمایشات گرفته می شود و این آزمایشات برای محققین ارسال می شود .

خانم دکتر  Ruple در این باره عنوان می کند: "سگ ها نمونۀ خوبی برای انسان ها هستند. آنها ژنتیکی مشابه دارند، در یک محیط زندگی می کنند،و بیماری های مشابه دارند.ما میخواهیم بدانیم که سگ ها چگونه می توانند سالم و تندرست عمر کنند تا بهتر متوجه شویم که ما چگونه می توانیم سالم و تندرست به سالخوردگی برسیم ."

خانم دکتر  Ruple از سگش که یک گریت دین 64 کیلویی است اینطور می گوید: Bitzer بهترین سگ دنیاست. او خیلی مهربان و بامحبت است.او در بزرگ کردن 3 دخترم بهم کمک کرده است. اون یه جور قرص آرامبخش من است. Bitzer  7 ساله است و برای نژادش که طول عمری بین 6 تا 8 سال دارند، پیر و سالخورده محسوب می شود. ما هنوز نمی دانیم که چرا سگ های نژاد بزرگ همانند نژادهای کوچک عمر نمی کنند و عمرشان کوتاه تر است. Bitzer مبتلا به سرطان استخوان است که در میان نژاد گریت دین بسیار رایج است ."

دکتر  Ruple و سایر محققین این پروژه، 4 تا 10 ساعت در هفته آنلاین هستند تا پرسشنامه ها را بررسی کنند .

بخش عمدۀ هزینه های مربوط به پروژۀ تحقیقاتی بر روی طول عمر سگ ها از"مؤسسۀ ملی طول عمر"که وابسته به"مؤسسۀ ملی سلامت"است، تأمین می شود. البته کمک های شخصی و خصوصی هم دریافت می شود.ازآنجائیکه تنها چند ماه از ثبت نام سگ ها در این تحقیق می گذرد،بنابراین هنوز هیچ گزارش یا نتیجه ای به دست نیامده است .

 

نظر شما
ادامه