کد خبر: ۵۵۰۵۱

همزمان با افزایش نگرانی ها در مورد انتقال ویروس کرونا از طریق انسان به انسان، «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین دستور داد برای مقابله با این ویروس که افزون بر ۲۰۰ تن به آن مبتلا شده اند اقدامات بیشتری انجام شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری چین گفته است در دوران تعطیلات سال نو قمری چین که تعداد زیادی از مردم به مسافرت می روند، باید اقدامات پیشگیرانه باید انجام شود این تعطیلات از روز جمعه آغاز می شود.

«شی» به نهادهای دولتی ذیربط دستور داده است که ایمنی و سلامت مردم را در اولویت قرار دهند و استفاده از اقدامات موثر برای مهار شیوع این ویروس حیاتی است او همچنین خواسته است اطلاعات مربوط به گسترش ابتلا به این بیماری در اسرع وقت در دسترس قرار گیرد.

رئیس جمهوری چین همچنین می خواهد اطلاعات علمی درباره جلوگیری از ابتلا به این بیماری در بین تعداد هرچه بیشتری از مردم توزیع شود.

مقامات چین می گویند مجموع مبتلایان به این ویروس در چین به ۲۱۸ نفر رسیده است که از این میان ۱۹۸ مورد ابتلا در ووهان، پنج مورد در پکن، یک مورد در شانگهای و ۱۴ مورد هم در استان گوانگ دونگ تایید شده است مرگ ۶ نفر بر اثر این ویروس نیز تا کنون تایید شده است.

همزمان یک کارشناس چینی گفته است که انتقال رشته جدیدی از ویروس کرونا از انسان به انسان تایید شده است او اضافه کرد ۱۴ نفر از پرسنل پزشکی در چین به این ویروس مبتلا شده اند.

«زونگ نانشن» رئیس تیم کارشناسی دولت چین به تلویزیون دولتی چین CCTV گفت که سرایت انسان به انسان در ووهان واقع در استان گوانگ دونگ به عنوان منشا اولیه این ویروس تایید شده است.

بازار آبزیان ووهان که گفته می شود منشا اصلی این ویروس است تعطیل شده است

این مقام گفت در حال حاضر، می توان به طور قطع گفت که پدیده انتقال انسان به انسان وجود دارد.

تا به حال، مقامات بهداشت و سلامت ووهان فقط گفته اند که نمی توانند احتمال ابتلای انسان به انسان را رد کنند دولت چین هنوز به طور رسمی در باره روند این ابتلا بیانیه ای صادر نکرده است.

اما سازمان بهداشت جهانی نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد تحت شرایط خاصی این امکان وجود دارد که ویروس ناشناخته بیماری که شبیه ذات الریه است و باعث تب و نفس تنگی می شود از انسان به انسان منتقل شود.

چین به موج گسترده ای از شایعات و سوال ها پیرامون این ویروس ناشناخته جواب نداده اما از شیوع سریع بیماری خبر داده است همین مساله موجب شده است تا شمار زیادی از مردم چین از طریق رسانه های اجتماعی نگرانی های خود را اعلام کنند و از کمیسیون بهداشت ملی و دیگر نهادهای ذی ربط خواسته اند تا شفاف تر با مساله برخورد کنند.

شماری از کابران نیز گفته اند که از شیوع ویروس و انتقال آن از شهری به شهر دیگر و از یک کشور به کشور دیگر هراسان شده اند و چون اطلاعات زیادی از این بیماری در اختیار آنها نیست نگرانی ها مضاعف است.

تنها پیش بینی این است که این ویروس به احتمال زیاد از یک حیوان به انسان منتقل شده است که این فرضیه پزشکان هنوز به صورت قطعی و مستند مطرح نیست.
 

 

نظر شما
ادامه