کد خبر: ۵۵۰۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای در مورد واردات رسمی غذای سگ و گربه اعلام کرد: از ابتدای اردیبهشت امسال، واردات غذای سگ و گربه ممنوع است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «سعید عباسپور»، مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد واردات رسمی غذای سگ و گربه گفت: از ابتدای اردیبهشت امسال، واردات غذای سگ و گربه ممنوع است؛ ضمن اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به شدت از واردات کالا به کشور مراقبت کرده تا منابع ارزی صرف واردات غیرضرور و لوکس نشود.

وی افزود: ثبت سفارش صورت پذیرفته در جهت واردات غذای سگ در سال جاری، صرفا به درخواست نیروی انتظامی و سازمان هلال احمر و دیگر سازمانهای مرتبط در امر امداد و نجات و به واسطه تامین غذای مورد نیاز سگ‌های کاربردی امورات انتظامی، حفاظتی و زنده یاب بوده است.

به گفته عباسپور، بخش کمی از این واردات، مربوط به ثبت سفارش هایی بوده که قبل از ممنوعیت واردات صورت گرفته است و بر اساس ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی قانون مقررات واردات و صادرات، مشمول حقوق مکتسبه است.

وی بار دیگر با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به شدت از واردات کالا به کشور مراقبت کرده و اجازه واردات کالاهای لوکس و غیرضرور را به هیچ عنوان نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: از ابتدای اردیبهشت، ۱۴۳ ردیف تعرفه مشمول ممنوعیت واردات شده و غذای سگ و گربه نیز در این فهرست قرار دارد؛ پس ما به شدت مراقبت می کنیم که در این رابطه، هیچ کالای غیرضروری با منابع ارزی کشور وارد نشود و اجازه واردات غیرضرور را هم نخواهیم داد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
1
رانت غذای حیوانات به رانتهای قبل افزوده شد بسلامتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
0
0
وزیر ......................
این صحبت ها هم مانند آنچه درخصوص ثبت نام ایران خودروست دروغ است
نظر شما
ادامه